Sorgliga dikter - Sida 32
Höstdepression
Dorothea Nicole Agborg
Mörker, Dis, Dimma, Livet stannar upp,moder Jord går i idé, Likt vissnande löv dalandes mot marken, faller hennes tårar och mörkret invaderar hennes själ. Varken ljuset från gatlyktan eller i…
Klicka här för att läsa hela »Du är mer
Minatankar
Du sa att jag inte var lika intressant som dig. Hade inga hobbys som dig. Brydde mig inte om saker som dig. Men hjärtat jag vet mer än dig. Om känslor. Om människor. Om interaktioner och värdsliga…
Klicka här för att läsa hela »Stackars dig
ökänd
Du är i tio minus grader men ändå varm Du är ensam men ändå pratsam Ingen av oss vill ha med dig att göra Kanske är du van? Du pratar om stängda gränser De tillför inget, säger du Vi erbjuder…
Klicka här för att läsa hela »ETT TYST KRIG
Bo Grapenskog
ETT TYST KRIG Du lämnade oss utan ett ord inget fanns kvar att säga Mamma och jag glömde aldrig den dagen Det gjorde så ont att jag försökte gömma det Så mycket man vill säga men orden liksom…
Klicka här för att läsa hela »Tanken på liv
Ryo
Min själ skärs i bitar av en kniv Magen vänder sig vid tanken på liv Men allt fortsätter ändå
Klicka här för att läsa hela »Ondskan sprider sina tentakler
Bo Grapenskog
Ondskan sprider sina tentakler Ondskan sprider sina tentakler Det som kan vara gott är nu ett minne blott Vad är det som gör människan till att vara ond Sjukdomar, arbetslöshet och ensamhet Kärleken…
Klicka här för att läsa hela »Passagerare
Assi Kassouha
Ni väntar på trafikljus, Och står lugnt till de andra får passera i fred. Men vi som tror på överlevande. Vi står i mitten av vägen. Vi höjer våra röda och gröna flaggor. Vi väntar på en…
Klicka här för att läsa hela »Den ljusa sommarnatten
Sofie Lindkvist
Jag kommer alltid att minnas den ljusa sommarnatten, det var bara du, jag och skratten. På en parkbänk satt vi hand i hand, du och jag i detta vackra sommarland. Läppar mot läppar, pulsen snabbade…
Klicka här för att läsa hela »Drunknade i DIG
Bo Grapenskog
Drunknade i DIG Jag stod vid stupet skulle jag hoppa eller inte jag stod vid stupet det var för ensamt jag stod vid stupet såg en ny värld leva upp jag stod vid stupet stupet var Du och sen hoppade…
Klicka här för att läsa hela »When I am Dead
Gavin Hill
I’ve lived alone for so many years, fighting my way out through the tears, my heart is empty and broken inside, finding myself lost with nowhere to hide, but it’s hard to be a winner on a losers track,…
Klicka här för att läsa hela »Behind Locked Doors
Gavin Hill
Picture this in you mind if you can, a little girl with blood on her hands, now think again and try to see this little girl on bended knee, picture her father, who’s hit her before, calls out her name…
Klicka här för att läsa hela »En trött mor
Yvonne Malmgren
En trött mor kämpar mer än hon orkar för barnet Barnet som föddes med sina förutsättningar Ett barn som ej ingick i mallen normalt Det fanns en lag som mor kunde förlita sig på LSS, lagen om…
Klicka här för att läsa hela »Den dag Herren tog dig hem
Bo Grapenskog
Den dag Herren tog dig hem Du sa aldrig nu går jag min väg Du sa aldrig farväl Du var borta innan jag vet ord av Bara Herren vet varför Miljoner gånger behövde jag dig Miljoner gånger grät jag…
Klicka här för att läsa hela »Deras hjälp
Lamia
Liv Mitt liv En svajande stege Som jag föll ner för Det finns ingen annan väg Än att klättra upp för den Det finns vatten längst ner Det är djupt längst ner Vänner står vid sidorna Kastar ner…
Klicka här för att läsa hela »Vad har jag gjort?
Lamia
Ensam Alldelles ensam Ingen vet det På med falska leendet Lådsas att må bra igen Bara gå rakt in i helvetet Ännu en gång Det gör så ont Värre än riktig smärta Därför hjälper det Att se blodet…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen