Sorgliga dikter - Sida 30
Pekfingret
Aurora
Vad är du för en liten fjätt står på din lilla plätt. Nickar och håller med. Allt i en pajas lek. Föraktet sprids ju mer du ler och byter fot i dina stora skor tror du inte att vi ser att allt…
Klicka här för att läsa hela »JAG DÖR HELLRE
Diya
Jag lovar dig det hjärtkross jag gick genom år 2005. Jag lovar dig jag dör hellre än att gå genom det igen med en tjej i mitt liv. Därför jag avvaktar, analyserar, frågar låååååångt ifrån,…
Klicka här för att läsa hela »Vilken nivå ska vi lägga oss på, om vanvårdade barn?
Bo Grapenskog
Vilken nivå ska vi lägga oss på, om vanvårdade barn? Det är med sorg i hjärtat när man ser en man i Tv, säga att de undrar vilken nivå de ska lägga sig, när det gäller vanvård. Precis som…
Klicka här för att läsa hela »Små
Christoffer
Om det var natt eller gryning är jävligt oklart men vi är här tillsammans och hand i hand springer över de öppna fälten en explosion av maskrosor viner kring oss i vinden utmattade faller vi ned…
Klicka här för att läsa hela »Psykiska sjukdomar
Diya
Jag har drabbats, jag trodde aldrig att det skulle hända mig.
Klicka här för att läsa hela »Will I?
ökänd
I will never fall. I will never die. You will see me cry. But it will never be the end. Letting me inside is not death. It is life.
Klicka här för att läsa hela »Vad som göms i snö
Inga-Britt IB Gustafsson
Vinterkvällens mörker omsluter honom stilla kylan tränger inte in för hjärtat slår så varmt Vintersnöns täcke kyler bara i början gnistrar i lampans sken hudens värmer står sig Vinternattens…
Klicka här för att läsa hela »Livslång plåga
Inga-Britt IB Gustafsson
Slagen som haglar över kroppens hud känns inte längre - endast du har kul Smärtan i själen borrar sig djupt känns hela livet - endast barnet vet hur Sorgset litet ansikte ögonen som brunnar munnens…
Klicka här för att läsa hela »Det ingen vill se
Inga-Britt IB Gustafsson
Känslor som vill ut, ut, ut... ... väller fram till slut Men ingen vill se... ... fast det öppet sker ... tut, tut, tut... Signaler på hjälp som funnits som finns - som är ... tut, tut, tut... Skratt…
Klicka här för att läsa hela »Jag stod vid stupet
Bo Grapenskog
Jag stod vid stupet skulle jag hoppa eller inte jag stod vid stupet det var för ensamt jag stod vid stupet såg en ny värld leva upp jag stod vid stupet stupet var Du och sen hoppade jag Grapen
Klicka här för att läsa hela »Dark Shimmer
Mariam Abdulmaseeh
I saw you fall down I saw you dead I saw you inside The memory is still in my head I saw you cry out loud I saw how your tears fell I saw the pain in your eyes I wish I could help But you're like a ticking…
Klicka här för att läsa hela »Du känner inget
Beatrice Berglund
Det är en skam. Att leva. Som du. Gör. Allt för att. Få. Det du. Vill. Andras känslor. Vet du inget om. Kan inte känna. Medlidande. Ånger. Så fort. Som du. Gjort. Någon illa. Är det för dig.…
Klicka här för att läsa hela »Om jag kunde se färg
Per Hellman
Dikt - till svartvita känslor (musikalbum) Namn: om jag kunde se färg Jag kan drömma om färger i mörkret att jag kan se dem genom svartvita ögon att jag kunde se mina känslor som genom den svartvita…
Klicka här för att läsa hela »Mitt syre tar slut.
Nova Sjögren
Jag ligger i sängen. Jag sover inte trots att jag blundar. Mina ögon gör mina kinder och kudden nedanför våt. Jag ligger som en upprullad boll, kramar krampaktigt en kudde och jag känner hur krampen…
Klicka här för att läsa hela »Beroende
John Leidvik
I demonens famn du hamnar, nästan så han dig helt och hållet omfamnar. Jag älskar det för att jag blir en bekvämare människa, lycklig och lättad. Men tillslut så blir demonen inom dig inte längre…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen