Sorgliga dikter - Sida 37
Änglabarn
Johanna Davidsson
Jag fick chansen att sätta ett liv till världen, jag hade chansen att få bli mamma. Jag kunde ha sett dig i ögonen och lyckönskat dig på färden, du kunde ha skrattat,skrikit,gråtit och ditt hår…
Klicka här för att läsa hela »Fri från dig
Anette Johansson
Vända sig om och glömma utan att fördöma plågas, lida varje mörk natt I timmar inse men inte låtsas om denna smärta som förgör mig inombords Utanpå vara fri och glad Inuti fängslad och fast…
Klicka här för att läsa hela »Tomt
Klara Fernström
Du säger de ord som jag söker Men mitt hjärta är det som försöker Det är väldigt konstigt att himlen är blå När det ända jag kan se är grå En varm bris susar förbi Men vidrör inget inuti…
Klicka här för att läsa hela »Jonathan
A Girl Is No One
Ärr som aldrig kommer läka. Det var du, det var du som var anledningen till att jag föll och inte kunde resa mig. Ditt skratt blev min förnedring Mina känslor för dig var ett skämt För dig var…
Klicka här för att läsa hela »Falsk vänskap
Julia K
Att vara elak visar bara hur omogen du är, du ber mig hålla tyst när jag vill berätta vad jag bär. Jag måste vara en annan person för att vara med er, du är så töntig att mina läppar nästan…
Klicka här för att läsa hela »En saknad
Julia K
Att förlora dig var det värsta som hänt mig, kan du se hur mycket jag saknar dig? Tårar efter tårar faller ner från min kind, kan du lova mig att möta mig vid himlens grind? Att jag fick se dig…
Klicka här för att läsa hela »Du har tagit sönder mig
Slowhander
Du har tagit sönder mig Det du var i förr är jag lämnad i nu Jag är i kvicksand medan du dansar bort Du har tagit sönder mig Viskningar och löften har brutits itu I mörkret och fukten blir minnet…
Klicka här för att läsa hela »HON BORDE HA FÅTT KÄRLEK PÅ JORDEN
Bo Grapenskog
HON BORDE HA FÅTT KÄRLEK PÅ JORDEN Du kunde inte hitta ett skäl att stanna kvar För allt var för jobbigt Nu vilar du i jorden hoppas att Herren ger dig den kärlek du skulle ha haft Bo Grapenskog…
Klicka här för att läsa hela »Det blir snart anarki i Sverige.
Bo Grapenskog
Det blir snart anarki i Sverige. Hur kan alla myndigheter tillåta att man kastar sten mot polisen och ambulanspersonal? Det klart att detta måste ju beivras. Varför är man så rädd för detta. Det…
Klicka här för att läsa hela »En transkilles glöd
Julian Yderbo
Vi är en glödande aska som av verkligheten ständigt trampas på. Vi sprakar i tystnad och vi sprakar i mörker. Bland lågor får vi inte lov att vara, inte heller bland de redan utbrända. Vi ska…
Klicka här för att läsa hela »MAN KAN INTE GULLA MED MORDBRÄNNARE
Bo Grapenskog
MAN KAN INTE GULLA MED MORDBRÄNNARE Bilbränder är ju ett hot mot vårt civila samhälle. Hur i all världen kan politiker bara sitta och titta på. De som bränner bilar ska "straffas" genom att arbeta…
Klicka här för att läsa hela »Utspelad
Linus
En ny sorglig dikt. Har gått genom spår som har legat förlagt Ingen har nånsin lyssnat på det jag sagt Var bara en Joker precis som ett kort Utkastad på hårda gatan i smuts och lort Mitt hjärta…
Klicka här för att läsa hela »Att ta sig igenom vardagen i sorg
Nate
Gråten i halsen Rödsprängda ögon Tryck över bröstet Ibland rycker det till i vad jag upplever som hjärtat, det liksom krampar och hoppar till Fotstegen är tunga Dom tar mig motvilligt från A…
Klicka här för att läsa hela »Sårande skratt...
Livet
Du åkte lämnade mig Jag köpte en jacka åt dig Du pratade ditt lands språk meden kvinna i telefon Jag förstod inte blev tyst Sårad Du säger skrattande till mig du är lättlurad Jag gråter blev…
Klicka här för att läsa hela »Panikångesten river sönder mitt hjärta och själ
Bo Grapenskog
Panikångesten river sönder mitt hjärta och själ Skriker nätterna igenom Jag kvävs... Panikångesten river sönder mitt hjärta och själ Visst dör jag nu... Mina tankar går runt och runt Jag blir…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen