Ingrid Sandström

Ingrid Sandström

62 år, sjukpensionär, Huntingtons sjukdom.

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2017

Författarens dikter:

Varför är det så.... ?

Ingrid Sandström

Varför är det så.... Magen en knut är, min ångest jag fortfarande går och bär. Sitter och har svårt att riktigt andas och önskar ibland att morrondagen ej skulle randas. Svär åt mig själv…

Klicka här för att läsa hela »

Ångest

Ingrid Sandström

Jag en ny sängkamrat har fått, ligger så tätt intill mig och ler! Lite förälskad är han smått, fastän jag honom inget ger. Sippra in i mina lungor han får, med en dimma så fin och så varm,…

Klicka här för att läsa hela »

Spunnen tråd...

Ingrid Sandström

Medan livet dras ut som en spinnande tråd, med svajande vindar och tusentals råd. Man försöker att balansera så länge det går, med hopp om att vi ej ramlar och oss slår, men i mitten där tråden…

Klicka här för att läsa hela »

Varför?

Ingrid Sandström

Du tar väl inget idag nu, sa jag innan jag gick! ”Nej skulle aldrig falla mig in.” Kom hem – du var ute - satte mig att vänta... Du hade ramlat på vägen från affären! Jeans och jacka smutsig,…

Klicka här för att läsa hela »

Huntingtons smygande sjukdom...

Ingrid Sandström

En dag i taget jag tar, många runt mig goda råd har... En massa måsten att klara av dom mig ger, min innersta ångest dom inte ser... Förstå hur mycket jag anstränger mig för att klara, den lilla…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren