Sorgliga dikter - Sida 39

- du vill väl inte -

HeatherWade

Le, låt oss få se hur du plågsamt visar tänder för vi vet också hur det känns¨ när man spikar fast ett falskt leende men du måste låtsas för du vill väl inte gå under och ätas upp utav…

Klicka här för att läsa hela »

- Ta på mig -

HeatherWade

Du andas mej i nacken och jag känner livet torrhet i halsen jag har skrikit ditt namn utan att höras du ser mej inte ta på mej med dina brännskadade fingrar jag är frusen i tiden

Klicka här för att läsa hela »

- Pulserandes -

HeatherWade

Bit för bit likt ett pussel Ni försöker men misslyckas Klär av mej naken slänger min hud i ett hörn mina sanningar i ett annat Pulserandes i bara muskler och ben döendes Ihopkrupen i ett hörn…

Klicka här för att läsa hela »

- Likt en fallen ängel -

HeatherWade

Likt en fallen ängel - Likt en fallen ängel jag reser mig borstar av mig dammet och ser mig omkring Varför är världen så rastlös den inte klarar inte ens av att vara rättvis Varför ska vissa…

Klicka här för att läsa hela »

- Knappnålstystnad -

HeatherWade

Knappnålstystnad och jag vet inte nej, jag vet inte hur känns brännskadad beröring mot iskall vinterhud? bara du min smärteprins vet hur det känns berätta jag hungrar efter insikt hur ser ditt…

Klicka här för att läsa hela »

- Dansar dina hjärnspöken, älskling? -

HeatherWade

Ett nätverk av trådar pulserandes under blekvit hy och jag undrar vrider mej galen dansar dina hjärnspöken älskling? det kryper andas under min hud och jag undrar vriden mej galen viskar dina demoner…

Klicka här för att läsa hela »

- Samla skärvor -

HeatherWade

Och när ångesten kryper på väggarna, låtsas låtsas till ditt hjärta brister samla skärvor trassla sönder ångesten låt den gå i bitar falla genom luften likt regn tvätta bort skriken från…

Klicka här för att läsa hela »

- ingenting, vi flyr till ingenting -

HeatherWade

Och i drogdimman kan du känna dig trygg aldrig ensam vi flyr till ingenting ingenting aldrig någonting alltid ingenting jag ska bli hon som försvann paint it black och tystnaden är ihålig så jag…

Klicka här för att läsa hela »

- Skör som spindelväv -

HeatherWade

Alla vet jag är skör som spindelväv ett enda mentalt nederlag ett enda jävla slag och jag faller ihop som en skyskrapa efter en terrorattack ingen vågar hoppas för mitt leende är aldrig permanent…

Klicka här för att läsa hela »

- älskade pojke -

HeatherWade

Jag klarar inte av det ljudet av dina tankar dem skär som laser varför? jag hör ditt hjärta det brister varje jävla förbannade gång jag vill slå, skrika du förtjänar bättre det snurrar nästan…

Klicka här för att läsa hela »

- Explosiv -

HeatherWade

Bombattentat i mitt inre varning för total ödeläggelse vissa leker med farliga ämnen atomer du leker med orden och se, du lyckades pojken är trasig ofta sprängs jag för mig nu sprängs jag för…

Klicka här för att läsa hela »

- Spräng skiten, tryck på delete -

HeatherWade

En emotionell katastrof titta, hon står i lågor "jag mår bra" för hjärnan är så jävla lättlurad glitter i ögonen rosiga kinder varm blick, jag borde få en Oscar för rollen jag spelar "det…

Klicka här för att läsa hela »

~ Spola tillbaka, jag hinner inte med -

HeatherWade

Vänta, stopp, stanna paus spola tillbaks, jag hinner fan inte med vart i helvete tog mitt liv vägen? ångest eller inte det gnager i bröstet syrebrist mina händer skakar känslan av att ha druckit…

Klicka här för att läsa hela »

- En verklighetsflykt -

HeatherWade

Det finns människor med öden de som tappat glöden Vem kan andas när klockan slår? Tiden stannar, tiden går Du läser på dina lugnande biverkningar yrsel och darrningar minnesluckor och självmordstankar…

Klicka här för att läsa hela »

Morgon bryter...

Livet

Morgon bryts över skövlade fält, blivit dag, ännu en gång. De fattiga ropar, de rika hör, men lämnar det örat på stång. På stång mot de länder, som rikedom ger. Som mörkar de mörkas sak.…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen