Sorgliga dikter - Sida 40
Hotel Gripen
En Av De Många
4 dygn i mig själv, jag trodde det var allt, men ut kom något annat. Vad jag var och vad jag är, en vag skepnad av allt. Tankarna får inte plats, jag är naken. Greppet om min hals. Den feta damen…
Klicka här för att läsa hela »Ett tomrum
Pia
Mamma Så många gånger jag har velat ringa dig. Ibland för att få tröst men mest för att få höra din röst. Du fyller ett tomrum i mitt bröst.
Klicka här för att läsa hela »Peng eller ej...
Livet
Fult ha peng. Fult ej peng ha. Hur vi än hare´t. Peng eller ej, det fula förmedlas, från dig till mig...
Klicka här för att läsa hela »Mr Bean!
Eva-Karin
Du är som Mr Bean.. Med sitt fina flin.. Du är som Mr Bean.. Å du äger allt men ingenting.. Du är som Mr Bean.. Ja så lik som Mr Bean.. Du trode du kunde äga mig.. Å de jag gav till dig.. Men…
Klicka här för att läsa hela »JAG ÄR EN ROBOT
Bo Grapenskog
JAG ÄR EN ROBOT När en kall vind blåser från norr Och när kalla kårar springer på min rygg Försöker ta en väg att komma ut Jag riktigt vacklar fram och tillbaka En miljon tankar en miljon idéer…
Klicka här för att läsa hela »Vuxenmobbad
Johannes
De gick ihop och bildade ett gäng De sårade hens självkänsla De hånade hen De släckte hens livslust... Aldrig någonsin glömma, aldrig någonsin förlåta Allt jag har kvar är mig själv
Klicka här för att läsa hela »EN FALLEN ÄNGEL
Bo Grapenskog
EN FALLEN ÄNGEL Jag är en fallen ängel från himmelen Jag har fallit till marken en ängel av sorgsenhet Jag har förlorat hoppet Förlorat mina drömmar Men frukta mig inte Jag är här för ett skäl…
Klicka här för att läsa hela »Rösterna i huvudet lämnar aldrig mig
Bo Grapenskog
Rösterna i huvudet lämnar aldrig mig Hjätats ord kan jag inte få fram Rösterna i huvudet lämnar aldrig mig Smärtan djupt inne i min själ flyr inte undan Mörkret riktigt tar över läcker över…
Klicka här för att läsa hela »Sorgens svarta hål
SIB
Sorgen i mitt hjärta är som ett svart hål i självaste cosmos, slukar allt som kommer i dess väg, tills det inte finns någonting kvar. Jag försöker ta mig ut ur det omöjliga, jag försöker ta…
Klicka här för att läsa hela »ÅNGEST-VALSEN
Bo Grapenskog
ÅNGEST-VALSEN Ett lakan som prasslar Små fötter som tassar Ljuser ute flimmrar i mörkret Man tittar på det fula porträttet Huset blir utan värme så lätt Man gömmer sig under ett lakan som är…
Klicka här för att läsa hela »ETT BARNHEMSBARNS KROSSADE HJÄRTA
Bo Grapenskog
ETT BARNHEMSBARNS KROSSADE HJÄRTA Att kunna stå ut med alla kränkningar Inte vara värd dammet under skorna Är det någon som har prövat på att få stryk om du råkar spilla lite mjölk Äter du…
Klicka här för att läsa hela »NU SJUNGER ÄNGLARNA DIN SVANESÅNG
Bo Grapenskog
NU SJUNGER ÄNGLARNA DIN SVANESÅNG Man fick inget sagt för det gick så fort Varför sa man inget innan och fick det gjort Detta kom mig att tänka på när jag lade ned mitt blomsterfång Nu sjunger…
Klicka här för att läsa hela »Allt jag vill är att inte vara mig överhuvudtaget
Bo Grapenskog
Allt jag vill är att inte vara mig överhuvudtaget Mitt liv är ett elände och ingen vet det Jag kan inte stå ut med det här längre Lämna allt detta men hon tillåter inte det Jag vill springa men…
Klicka här för att läsa hela »LIVETS ASKA
Bo Grapenskog
LIVETS ASKA Kärleken har försvunnet och lämnat mig och alla dagar blir likadana Äta måste jag,sova ibland och natten blir lång Där ligger jag och hör hur timmarna går och går Tänk om det var…
Klicka här för att läsa hela »Ok
Olleulla
Prresaka lovade stort presska misslyckades helt hennes far var av vigör fars sämsta sida kom fars hand lämnade märken prresaka har pinsam pojkvän släkten rasar kniven gör sig påmind inget är…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen