Sorgliga dikter - Sida 42

Mamma

Nicole

Man vinner ingens hjärta genom att bringa de smärta, Förstår du inte att det du gör förstör Du kan inte laga detta, det går inte att fixa till rätta Så sluta lägga dig i så kan jag äntligen…

Klicka här för att läsa hela »

Ord

Lars Ek

Orden finns där, färdiga att komma ut. Staplade i prydliga rader, så långa att de försvinner mot horisonten. De angelägnaste stångar sig blodiga mot pannans insida. Studsar mot mina spända stämband…

Klicka här för att läsa hela »

Nothing really matters

Hannah Lidngren

Im laying here in my bed, and i feel the pain and anxiety hurting in my chest. On my cheeks my tears are falling down. I don't know what I should do. I keep asking myself over and over again, but i cant…

Klicka här för att läsa hela »

Du tycker om att se mig lida

Dinah

Hennes kropp är svag, hon är nersmutsad och hon blir äcklad av den lukt som han har lämnat kvar, och den finns överallt över hennes verkande kropp. Till och med hennes hår och ansikte är ner skitat.…

Klicka här för att läsa hela »

HON SÄGER, DOTTERN SVARAR

Mental Kamp

Hon sa; "Dottern min, vad håller du på med nu?" Dottern svarar; "Du har aldrig brytt dig förut, vad vill du?" Hon säger; "Det är klart att jag gör, vad får dig att tro det?" Dottern svarar; "Hur…

Klicka här för att läsa hela »

Blygan...

Livet

När blygan anländer blir inget sagt eller gjort alla möjligheter står kvar i larmet där jag lämnade blyg försagd oförmögen ta tillfällen i akt...

Klicka här för att läsa hela »

7 minuter i himlen

Mental Kamp

Varför leka med livet när man kan leka med döden? Ingen fattar hur levande man känner sig när man är ett dött ljus som fortfarande behåller glöden. Jag tar ett djupt andetag innan jag tar det…

Klicka här för att läsa hela »

Du gör bara ont

Lyzziaa

Jag saknar dig, men du vill plåga mig? säga allt som jag gjort fel, men du vet att du är min andra del. jag vill inte att det ska sluta såhär, önskar att jag inte hade sagt det där du säger att…

Klicka här för att läsa hela »

Som en duva

Alexander

Fast frosten målar gräset vitt står en duva där bekymmersfritt sittandes på tallkvist övergiven och sist Jag genom frostig ruta iakttar en duva som fortfarande sitter kvar bortglömd likt jag denna…

Klicka här för att läsa hela »

Det som skall komma

Pelle

Så snabbt förändras allt även om jag känt det komma. I skydd av förnekelse har jag blundat för det andra redan märkt. I försök att hålla ihop det som redan spruckit offrar jag min vilja. Självföraktet…

Klicka här för att läsa hela »

Hem (alliteration)

Peter Schenling

Egen säng är skön Härförare är jag i mitt hem Mitt hjärta blöder, för de som bedja får, om mat till varje mål Tänk på tiggaren, som på gatan sitter, när du går till ditt trygga hem

Klicka här för att läsa hela »

Sorgens väg

ökänd

Jag vaknade upp, på en okänd ö i nio månader har jag härdat ut. Allt hände så plötsligt den kvällen jag mindes ingenting alls. Jag vaknade av att en kvinna sjöng eller var det jag som inbillade…

Klicka här för att läsa hela »

En dag i augusti på isen

Okänd

Vi går på isen en dag i augusti Ni odlar blommor i era spår och tror att jag gör det med Ni berömmer mig för mina vackra, utsökta blommor och ger mig mina andetag Det fungerar inte, ni förstår…

Klicka här för att läsa hela »

SKÄNK EN TANKE TILL DE GRÅTANDE

Bo Grapenskog

SKÄNK EN TANKE TILL DE GRÅTANDE Kan ödet vara så grymt att livet i sig själv är farligt Man undrar ibland varför, när det är riktigt allvarligt Finns det någon mening med denna grymma gärning…

Klicka här för att läsa hela »

Det som luktar så friskt om hösten är grenarnas frihet från löven.

Fritz

Det är höst därute: En årstid som jag inte precis har älskat tidigare. Jag är väl fortfarande inget stort fan av hösten, men måste ändå erkänna att det är vackert. Jag öppnar fönstret varje…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen