Sorgliga dikter - Sida 43
-To cry-
Hannahsson
You don’t always have to be happy, you don’t always have to smile, it’s okay to be sad sometimes, and let a tear drop from your eye strength and courage is beautiful and sacrifice is too but not…
Klicka här för att läsa hela »Misslyckade liv
Ökänd
Sprid så enkla vingar över bortglömda gator, skrik om alla orättvisor och prata till molnen om bortlagda böcker och avslutade kapitel. Hör dem lyssna, mumla djupa sorl. Se dem också besvikna, se…
Klicka här för att läsa hela »Sorgen, en del av mig nu
Zlata LauraMunteanu
Som maskrosen släcker sin vita boll så släckte livet min kärlek ut ur det som vårt liv och verklighet var -det jag numer kallar; ´förut´. I andetagens mellanrum bosatt sig sorgen fast och ger…
Klicka här för att läsa hela »Bakslag
Marica
Jag hade allt jag någonsin velat ha, men plötsligt blev hälsan inte så bra. Har jag uppskattat livet och gjort det bästa jag kunnat, eller har jag tänkt att trygghet och glädje är få förunnat?…
Klicka här för att läsa hela »Alla...
Livet
Alla tror att alla förstår vem alla är det vet ingen Viktiga alla i mörker går och blind leder blind över hällen De går emot gropar som själva de grävt De faller tillsammans mot brustet nät…
Klicka här för att läsa hela »Nobody
Sofia Hellgren
Nobody loves me, nobody seems to care. Nobody loves me, nobody seems to care. Speaking of bad luck and trouble baby, you know I´ve got my share. /Marilyn Monroe.
Klicka här för att läsa hela »Mobbning
Sofia Hellgren
Hahah Sofia, hahahaha. She´s not Beautiful, hahahaha, Sofia är verkligen inte vacker och verkligen inte smart. Weirdface. Ugly. Sofia´s just a small...ugly and dumb. Hahaha Sofia hahahahahahaahahahahaha.…
Klicka här för att läsa hela »Det bräckliga psyket
Pipeline Karlsson
Ett bräckligt psyke söker tröst en stilla vän, en familjär röst, något som kan bringa klarhet i denna grymma tid som aldrig är förbi, något som kan lena en sönderskrikt hals; dennes skrin blev…
Klicka här för att läsa hela »Withered, Tortured Soul
Pipeline Karlsson
Miss you like hell, this withered tortured soul whom is screaming at night, twisting in its bed calling out to nobody, everybody, anybody whom happens to pass You used to be mine I hear your hatred flowing…
Klicka här för att läsa hela »Om jag var du och du var jag
Amine Jonsson
Om jag var du... Bli då inte förvånad om det jag säger inte stämmer, bli då inte förvånad om jag lovar saker jag inte håller, bli då inte förvånad om du inte vet var jag är, bli då inte…
Klicka här för att läsa hela »DU GUNGAR I HIMMELEN HÄNGMATTA
Bo Grapenskog
DU GUNGAR I HIMMELEN HÄNGMATTA Man fick inget sagt för det gick så fort Varför sa man inget innan och fick det gjort Detta kom mig att tänka på när jag lade ned mitt blomsterfång Nu sjunger änglarna…
Klicka här för att läsa hela »Krigets skörd
Cecilia Bergström
En stackars liten moder sitter i ett hus. Väntar tyst i ensamhet intill ett litet ljus. Stackars lilla moder, hon får ingen frid, ty alla hennes söner har gått ut i strid. Orsaken till kriget är…
Klicka här för att läsa hela »Falska fasader
Molly Mourujärvi
Jag sluter mina ögon och jag ser det jag borde se men du fortsätter bygga upp denna falska fasad bakom dig runt omkring dig i dig det finns ingen ork bara ren sorg över städer som täcker världar…
Klicka här för att läsa hela »EN DAG SOM ALLA ANDRA
Bo Grapenskog
EN DAG SOM ALLA ANDRA När jag vaknade upp märkte jag att jag fortfarande levde De här dagen kommer att bli som alla andra förmodar jag Mamma sa fortfarande att hon hon inte mådde riktigt bra Att…
Klicka här för att läsa hela »The Beast
Anna-Maria Lindberg
Im Running. Im Trying To Breath. My legs are Screaming. I want to low’en my guard. But if i let my self rest for just a minute the beast ’ll be over me. I’ve reached The Top Of A Mountain. There’s…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen