Peter Schenling

Peter Schenling

Arkeolog och "runstensfadder" från södra Roslagen. Gillar poesi, skogen, veterancyklar och knivslöjd. Har skapat "Nora-Ekeby kulturstig" i västra Danderyd, där jag växte upp ! Favoriter är bl.a. Nils Ferlin, Dan Andersson, Stig Dagerman, Karin Boye m.fl. Är även inspirerad av punktexter, då jag skriver enkla rim, alliterationer och limmrickar. Bilden är från bygget av ett grophus på "Gunnes gård" i Upplands Väsby.

Publicerade verk: 60
Medlem sedan: 2015
Författarens länk

Författarens dikter:

Mitt hem är min mila

Peter Schenling

Ditt hem är din borg Men mitt hem är min mila När jag är trött på att springa på stan och ila, är det vid min mila, som jag kan läka och vila Jag väntar medans tankarna skrida, på en själsfrände…

Klicka här för att läsa hela »

Kia

Peter Schenling

Vissa tjejer heter Li, andra heter Pia Men jag känner bara en som heter Kia Snorkföken gör mig sné, men Kia gör mig varm Det är ju henne jag vill trycka mot min barm ! Hela mitt liv har jag sprungit…

Klicka här för att läsa hela »

Bankrobber (tolkning av Clash)

Peter Schenling

Min farsa rånade ofta din bank Men det var inte för att han var pank Han gillade att leva utanför lagen Att sno dina pengar räddade den dagen Vissa är fattiga, andra rika Det är ju bara så världen…

Klicka här för att läsa hela »

Drivved och papegojor

Peter Schenling

Jag står vid avgrundens rand och tittar ner Färden gick från Rövarkungens strand Jag hoppas att det är någon, som mig ser Med ett hjärta som jag "satt" i brand ! När myndigheter inte talar mitt…

Klicka här för att läsa hela »

Vykort från Alarik (till Nils)

Peter Schenling

Som barn fick Nils ett kort med vännens dikt Den slog ju ned som en blixt i hans hjärta ! Att skriva poesi blev sen hans plikt Kort, men hade både kärlek och smärta Nioårige Ferlin förstod vad…

Klicka här för att läsa hela »

Pank

Peter Schenling

Att jag nu varje månadsslut blir pank, beror ju knappast på att jag slår dank ! Inte heller beror det på min stora trut Nej, det var ju Kronofogden som kom till slut Men kunde bara skjuta mig i sank…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren