Sorgliga dikter - Sida 45

Varför?

Elsa

Jag ser hur en tår rinner ner för din kind Jag ser hur du sakta andas in och ut Jag ser hur dem andra ryggar tillbaka Jag ser att jag verkar vara den enda som tror Som tror på dig Varför?

Klicka här för att läsa hela »

Graffiti

Raila Rosenberg

Graffitikonstnärer sprayar natten visar konstverk där ingen förväntar konstupplevelser om inte kunde fasaderna tröttna som gamla Slussen där kaklet släpper taket lossnar faller i snålblåsta gångar…

Klicka här för att läsa hela »

När Allt Kommer Omkring

Fadi Johanen (Dimi)

När allt kommer omkring Och jag ser mig själv i min kropp Då jag flyger mig genom lyckan Men känner allt som är olycka Rinna genom topp till tå Och så finns de som klappar en på rygg Och jag tittar…

Klicka här för att läsa hela »

Glömma

Nadim Husain

Du glömmer mig med tiden, våra minnen, mina ord rinner som vatten ner för stigen, Jag känner mig riven, som ett papper du klyver i mitten och tänder på mig, för att se hur jag lider, Med mitt blod…

Klicka här för att läsa hela »

Lost my love

Du glömmer mig med tiden, våra minnen, mina ord rinner som vatten ner för stigen, Jag känner mig riven, som ett papper du klyver i mitten och tänder på mig, för att se hur jag lider, Med mitt blod…

Klicka här för att läsa hela »

Hennes Andetag

Nadim Husain

Säg till mig, känna samma känsla, jag till dig, jag vart förälskad i dig a, Men jag lova dig, aldrig ska jag lämna, du öppna dörren, stängde låste snabbt, o jag vart lämnad, Trodde aldrig min…

Klicka här för att läsa hela »

Ett krossat hjärta

Annie

Ditt hjärta slår. Men mitt snart stilla står. Sveket du gav mig mig sedan länge glömt. Gömt i mitt hjärta. Jag var så trogen. Trodde jag var mogen. Men monstret gömt inom dig. Krossade hjärtat…

Klicka här för att läsa hela »

Boring World

Ellen Bratell

Kolla ner, kolla hit och din blick dras genast dit. Checka in, titta där. Jag skriker"Men hallå, jag är faktiskt också här!" Jag viftar med armar, hoppar och skriker. Men du bara snäser argt åt…

Klicka här för att läsa hela »

Ingenting

Anneli Berglin

Jag var ingenting Jag är ingenting Jag blir ingenting Utan dig Som var någonting Som är någonting Som blir någonting Utan mig Så lämna mig här I min egen misär För jag är ingenting Jag blir…

Klicka här för att läsa hela »

Misstro

Josefine Ryberg

Människor gör misstag o går felsteg, du lutade för mkt till vänster o du bara gled. Men en sak jag inte kan förstå är varför ska smällen även behöva träffa mig när jag försöker sträcka…

Klicka här för att läsa hela »

Vilsen

Okänd

Vandrandes i mörker Kan inte hitta ut Bultande smärta Hur finner jag ett slut?

Klicka här för att läsa hela »

Farlighet...

Livet

Inre tomhet Ett stort svart hål är allt som finns inombords Ett hål av svart pedagogik Sorg Otillfredsställd saknad är farlig...

Klicka här för att läsa hela »

Du hatade kärleken.

Livet

Du kallade mig för hora. Du skulle ju vara min far. Varför kallade du då mig för hora. Jag var till och med sämre sa du. Sämre än en så´n som går på gatan. Jag fick bära dina vidrigheter.…

Klicka här för att läsa hela »

Svåra händelser i Syrien!

Bashar Oumari

Den sista saken han hörde:” kom vi ska äta” Han visste inte vad som hänt Och satt på trottoaren överraskad Hans bästa nalle har gått sönder i Tiodelar Allting var självklart men Han ville…

Klicka här för att läsa hela »

Spindelväv

Heather Wade

Alla vet jag är skör som spindelväv ett enda mentalt nederlag ett enda jävla slag och jag faller ihop som en skyskrapa efter en terrorattack ingen vågar hoppas för mitt leende är aldrig permanent…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen