Sorgliga dikter - Sida 44

HÖSTBILDER

Bo Nystrand

Sanningens ögonblick tystnaden droppar ännu i våthängande gräs. skuggorna har vaknat flyr in bland skogsträd Sädesfältet blir ensamt med sina drömda minnen, ingen skördar omogen doftlöst våtfallen…

Klicka här för att läsa hela »

BOMÄRKEN

Carsten Palmer Schale

BOMÄRKEN   Ingen kan längre sjunga våra sånger ingen annan än den vansinnige återstår vår historia ligger i bakhåll för vår framtid   Vi kryper fram över våra gärningar; våra skuggor…

Klicka här för att läsa hela »

Soffan

Carsten Palmer Schale

SOFFAN   Soffan sliter sitt hår muddrar sina gömslen möter mig inte men glömmer mig inte vi är ihop och distinkt separerade   Våra skuggor tar varandra i händerna vi måste skura vårt golv det…

Klicka här för att läsa hela »

Frukosten

Carsten Palmer Schale

Frukosten   Vaddgrå segvit stilla förstummande djup smärtsam är den och du vet ingenting

Klicka här för att läsa hela »

Tant

Carsten Palmer Schale

Tant   Rynkig som ett fågelbo hopsnörd av smärta och landstingsgrön

Klicka här för att läsa hela »

Äntligen fredag

Carsten Palmer Schale

Äntligen fredag   Intrasslade i våta handdukar möter de varandra i hallen. Varannan vecka kommer barnen. Tidningen är ett paraply. Ljuset skiftar. Snart börjar Rapport. Man håller sig med eget…

Klicka här för att läsa hela »

VINDGÅNG

Bo Nystrand

Ge mig din hand min vän för stigen är smal Ge mig din hand min vän när vinden blåser snålt ensam är stark när ensam går med ensamma steg utan mål Vinden är min vän, smeksam när du sprider…

Klicka här för att läsa hela »

Tyst rörelse

Carsten Palmer Schale

Tyst rörelse Sannolikheten att två människor menar samma sak är försumbar. Men vi måste vara artiga. Så att livet skall tyckas normalt och evigt och gott när det i själva verket är ont och kort…

Klicka här för att läsa hela »

Shampoo

Carsten Palmer Schale

Shampoo Stark såpalösning mitt i vänstra ögat. Hemska ryckningar. Binder hårdare. Spritter ändå. Det högra ögonlocket är fastsytt i pannan.

Klicka här för att läsa hela »

Där jag inte finns

Pim

Jag stryker omkring likt en skugga, obemärkt. När jag gömmer mig i mörkret finns jag inte, men jag känner. Jag vill inte att någon ska se mig. Jag vill inte att någon ska fråga. Tänk om allt…

Klicka här för att läsa hela »

TRASIGA SEGEL

Bo Grapenskog

TRASIGA SEGEL Människor med trasiga segel Har inga livbåtar alls Bo Grapenskog

Klicka här för att läsa hela »

Solkatten

Raila Rosenberg

åh så blå ögon vilken mjuk päls liten kisse så lekfull och busig katten växer jagar sover i skuggan spinner den stryker runt benen visar sig tillgiven när hösten kommer vet du att katten är…

Klicka här för att läsa hela »

Vårens kattungar

Raila Rosenberg

Korgen full av kattungar ögonen knappt öppna innan habegäret är där Missan ammar spinner deras öden en blir dyrkad en blir kelgris en blir sommarkatt VARNING sommarkattens öde innehåller bilder…

Klicka här för att läsa hela »

Minnets konturer

Pelle

Så minns jag dessa oförrätter. Hatet då är min sorg idag. Tidens avstånd till minnet måste väl avlägsna skärpan. Tills dess använder jag svart färg för att dölja minnets konturer.

Klicka här för att läsa hela »

Utan dig

Linnea2002

Jag drömmer Jag önskar Jag lever Jag sover Utan dig Jag ligger i min säng, utan dig vid min sida Det brister i hjärtat Mina tårar är äkta Mitt leende är fake Men jag måste fortsätta att leva.…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen