Pipeline Karlsson

Pipeline Karlsson

Jag är en glad och kreativ kvinna på nästan 30 år, och jag har skrivit berättelser sedan jag var knappt 7. Jag bor tillsammans med min mysiga, men mycket bestämda katt, Luna. För tillfället skriver jag på diverse roman- och novellprojekt som jag planerar att ge ut via Amazon Kindle, men jag skriver även en del poesi och fan-fiction. Jag är även amatörillustratör/-konstnär, och mina bilder kan ses på min sida på DeviantArt (användarnamn Haadogei). För uppdateringar: @HaadogeiPipe på Twitter.

Publicerade verk: 6
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

En natt i parken

Pipeline Karlsson

Går sakta hem genom natten på en ensam gata i det centrala Nyfors, önskar nästan att tiden stått stilla. Kvällen har varit lång, närmast outhärdlig, och vissa av de saker som hänt kommer aldrig…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Månskära

Pipeline Karlsson

Månskära på mitt fönster öppna ditt förlåtande leende iakttag mig med kärleksfulla, förstående ögon och skänk mig lugn igen.

Klicka här för att läsa hela »

Det bräckliga psyket

Pipeline Karlsson

Ett bräckligt psyke söker tröst en stilla vän, en familjär röst, något som kan bringa klarhet i denna grymma tid som aldrig är förbi, något som kan lena en sönderskrikt hals; dennes skrin blev…

Klicka här för att läsa hela »

Piercad

Pipeline Karlsson

Finstilta klacksparkar spräcker min läpp, den som nyss blivit piercad av föraktets egg och doften av nybakat bröd kommer absurt nog till mig Är det alltid så när man dör? Med nackspärr vaknar…

Klicka här för att läsa hela »

Withered, Tortured Soul

Pipeline Karlsson

Miss you like hell, this withered tortured soul whom is screaming at night, twisting in its bed calling out to nobody, everybody, anybody whom happens to pass You used to be mine I hear your hatred flowing…

Klicka här för att läsa hela »

Paradoxen

Pipeline Karlsson

Kippar efter andan på ett smutsigt, sprucket golv kaklet bränner fast is på min rygg, där märkena blivit för många, eller där sorgens många tårar suddat ut linjerna runt min kropp. Kippar efter…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren