Lars Ek

Lars Ek

Jag heter Lars Ek och är född 1941 i Norrköping. Jag har alltid tyckt om att berätta och skriva. Det är dock först nu, efter pensioneringen, som jag har tagit tag i mitt intresse. Mitt skrivande riktar sig främst mot humoristiska kåserier och korta noveller. ?>

Publicerade verk: 11
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

En julsaga

Lars Ek

Den gamle gårdstomten hukade över sin rostiga fotogenlykta. Han muttrade ilsket, när den hårda vinden gjorde sitt bästa, för att hindra honom att få fyr på veken. ”Det här är löjligt”,…

Klicka här för att läsa hela »

Ett liv

Lars Ek

Järnvägsstationen bär tydliga spår av traktens hårda klimat. Solen och höststormarna, som skoningslöst sveper fram över de trädlösa markerna, har krävt sin tribut. På byggnadens södra sida…

Klicka här för att läsa hela »

Julbordets frestelser

Lars Ek

Så här års svämmar julborden över sina bräddar. Människor samlas som vid forntida vikingablot, för att äta och umgås. Vissa äter för mycket, andra dricker än mer. Vilket man än gör, så…

Klicka här för att läsa hela »

Ren spis för god spis

Lars Ek

Nu börjar det bli dags att göra hemmet mysigt och ombonat inför julen. Vi ungkarlar behöver nämligen god tid på oss för att utföra det arbete, som en god husmor klarar på några dagar. Arbetstakten…

Klicka här för att läsa hela »

Golfspelaren

Lars Ek

En betraktelse över golfens underbara värld. Den är främst riktad till dig, som ännu inte provat detta fantastiska spel. Vi andra vet. Befolkningen är uppdelad i två grupper, de som spelar golf,…

Klicka här för att läsa hela »

Barndomens dofter

Lars Ek

Smak och doft man minns från barndomen följer en genom livet. För mig genererar doften av Ugnspannkaka minnen från min tidiga skolgång och matbespisningen. På den gamla, men inte alltid goda tiden,…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Ord

Lars Ek

Orden finns där, färdiga att komma ut. Staplade i prydliga rader, så långa att de försvinner mot horisonten. De angelägnaste stångar sig blodiga mot pannans insida. Studsar mot mina spända stämband…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren