Sorgliga dikter - Sida 41
.
Olleulla
Vansinnet svämmar över allt ställs på sin spätts är jag på riktigt? tar jag det för var det är? är inte det ett misslyckande? får jag önska? hoppas? aldrig inte nej! så attraherad så tillfreds…
Klicka här för att läsa hela »Annat
Olleulla
Så, allt igen. känslan så stark. häng i badrum och håret friserat. alla är nöjda? jag ler i allafall. hon berättar känsligt och gråter en skvätt. jag ler. igen och igen. allt är bra? ska hon…
Klicka här för att läsa hela »Svart sol
Johannes
Solen hade svartnat, alla tog betäckning, En ny värld, utan liv, på den brända jorden...
Klicka här för att läsa hela »Morgonblues
Olleulla
Starta arla med ett brusförsätt din själ i ett rushålet går ej att täppa tillhur mycket du än villstegar och raketerpå en bår med kateteringet någonsin hjälper mer allt stjälper trotts att…
Klicka här för att läsa hela »9:45
Olleulla
Pålkalle och nickodemus ramlade vidare allt var sig likt korpar vita och snön i mattsvart nickodemus saknade en arm pålkalle vislar fryntligt det blåser inte av vind silvermiljö långlånga korridorer…
Klicka här för att läsa hela »TRAGEDI
Bo Grapenskog
TRAGEDI Vi har alla våra tragedier Att missta henne var min Bo Grapenskog
Klicka här för att läsa hela »Frälsningen
Olleulla
Fruktan fruktan över att jesus ska komma likt en hypokondri av aldrig skådat slag det mullrar, av fruktan jag vägrar få allting förenklat att se med nya ögon. kan redan sakna mitt svårmod alla…
Klicka här för att läsa hela »Min största rädsla
Okänd
Rädslan för att de ska må som jag.Rädslan för att de ska göra det jag gjort.Rädslan för att de ska behandla mig som jag behandlat mina föräldrar.Rädslan för att någon ska behöva bli som…
Klicka här för att läsa hela »EN BERÄTTELSE OM MÄNNISKORS ELAKSHET
Bo Grapenskog
TYVÄRR ÄR DEN SANN-DIN FAVORIT VITSIPPAN EN BERÄTTELSE OM MÄNNISKORS ELAKSHET Du hade inte utrustats med det skönaste utseendet Men du hade ren charm och det där fantastiska leendet Kommentarerna…
Klicka här för att läsa hela »Leva utan kärlek
Micke
Vi bor i ett underbart hus, men det saknas värme, Vi har två bilar, men ingen körglädje, Vi har en stor och härlig trädgård, men våra liv blomstrar inte, Det är ofta någon som skäller, tyvärr…
Klicka här för att läsa hela »Du och jag
Okänd
2016-3/1 Varför kan kan jag inte släppa dig helt? Varför kan jag inte gå vidare? Tankarna som slår in i mig är att se dig med någon annan så känns som kniven i magen vrider sig ännu mer. Att…
Klicka här för att läsa hela »Jag skulle vilja...
Anonym
Jag skulle vilja känna glädjen. Jag skulle vilja kunna lita på dig. Jag skulle vilja njuta av livet. Men känner bara oron över dig.
Klicka här för att läsa hela »Misär
Micke
Jag kan inte laga mat, Men jag kan diska och plocka, Jag är långsam när jag städar, Men jag är ändå pedant, Jag är dålig på strykning och tvätt, Men jag är ändå alltid hel och ren, Jag mår…
Klicka här för att läsa hela »Djuret ni gjorde mig till
Mental Kamp
Jag är ut och in, jag är upp och ner, jag försöker att skaka av dem men mina demoner bli bara fler. Jag spottar och fräser som det djur ni säger att jag är, era ögon hugger tag i mina inälvor…
Klicka här för att läsa hela »Varför skulle jag släcka...
Livet
Varför skulle jag släcka och gå, ge vika för våld och för hot. När de som har makten sluta slå, har somnat vid husets fot. När de som får medel i myckenhet, ej värnar om dem som är få. De…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen