Johannes

Johannes

Gillar att skriva och läsa. Född 1966.

Publicerade verk: 14
Medlem sedan: 2016

Författarens noveller:

Rymdkadett X-25 -fortsättningen

Johannes

Rymdkadett X-25, som egentligen hette Nalle i förnamn hade landat på en okänd planet. Resan dit hade tagit ca 5 år, men eftersom han färdats med ljustets hastighet så hade tiden hemma på Jorden…

Klicka här för att läsa hela »

Rymdkadett-X25

Johannes

Nalle var en helt vanlig kille med en vanlig dröm; alltsedan 10 års ålder hade han haft en önskan om att bli rymd-kadett. Modern berättade att han hade pratat om sin framtid som rymdkadett varje…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Dagen då det regnade köttbullar

Johannes

Nalle springer fort genom skogen, när det plötsligt vräker ned ett regn av köttbullar. De träffar hans lurviga hjässa och hans panna. Nalle springer fort, utan att stanna.

Klicka här för att läsa hela »

Påsktid

Johannes

Påsk. Påsken är gul Pappa är ful Kyrklockans slag dag efter dag Ett löfte om sång -möts vi ännu en gång? Vi slutar att tala när äggen vi skala Vi sitter vid bordet och prästen har ordet Vi…

Klicka här för att läsa hela »

Vinterns slut

Johannes

Det susar i vinden som smeker kinden Vårens starka krafter väcker livets safter Snart grönskar naturen så blås du i luren!

Klicka här för att läsa hela »

Till Kärlekens Lov

Johannes

Om hon var min, om det var vi... Om jag bara fick chansen skulle jag älska henne oändligt mycket, i all oändlighet. Men kärlek är för många något en bara kan drömma om.

Klicka här för att läsa hela »

Mamma, pappa

Johannes

Du tror du är allas regent men du är varken kung eller president. pappa, pappa, du var mest till besvär aldrig att du nånsin lever och lär och mamma fanns du ens där??

Klicka här för att läsa hela »

Vuxenmobbad

Johannes

De gick ihop och bildade ett gäng De sårade hens självkänsla De hånade hen De släckte hens livslust... Aldrig någonsin glömma, aldrig någonsin förlåta Allt jag har kvar är mig själv

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren