Sorgliga dikter - Sida 38

Vilse Mellan Himmel O Jord!

Vattumannen

Tårarna rinner längst mina kinder, känslorna öppnar i mig nya sår. Tårarna i ögonen går att gömma, men inget kan läka mina sår. Jag försöker hela tiden att glömma, men din skugga förföljer…

Klicka här för att läsa hela »

När går gränsen?

Juniior Evelina Pedersen

Vad är en våldtäkt? Är det skrikandes, slåendes, kämpandes för sitt liv? Är det tårar, blod, smärta och tomhet? Vad gör en våldtäkt till en våldtäkt? Är det bevisen som finns? Vittnen…

Klicka här för att läsa hela »

Kära Far

Linda

Jag har länge sökt efter tryggheten som du misslyckades att ge mig, du som alltid skulle finnas vid min sida. Du som för alltid skulle ha min rygg. Du som skulle beskydda mig. Den personen som jag…

Klicka här för att läsa hela »

Som en liten i en sko...

Livet

Alltid på väg till eller från Vila vad är det Någon frågar och du rusar förblindad för att tillfredsställa alla andra utom dig själv...

Klicka här för att läsa hela »

Jordkokornas tid och hatets...

Livet

Någon kastar jordkokor om natten kastas det jordkokor där människor bor och lever Om morgonen fanns jordkokor på fönster på vägg på grannens och på hos mig De som vill meddela sig visa styrka…

Klicka här för att läsa hela »

Allt jag vela ha var kärlek från min far.

Ökänd

Förlåt farmor, förlåt farfar för att jag har givit upp hoppet om er son. Man försöker förstå varje liten detalj, man försöker finna lösning på denna eviga kamp. Jag ville verkligen hjälpa…

Klicka här för att läsa hela »

Ett annat liv en annan tid

Natalie

?En annan tid ett annat li?v. Förlåt mig för att jag var för ung för att se vad vi hade, förlåt för att jag var för ung för att finnas stark vid din sida när du verkligen behövde mig där.…

Klicka här för att läsa hela »

Inte kvittar det lika nej

Bella

Lana sjunger om summertime sadness Jag krossar grus under mina fötter och fortsätter gå Du sa åt mig att kliva ur din bil Men inte visste väl jag hur mycket du menade vad du sa Du tror dig veta vad…

Klicka här för att läsa hela »

UNDER BELLOWING SKIES

Christian Losell

In the marina a lonely woman stood her bright green eyes set on a distant ship seemed set a flame in the evening sun and her long expensive yellow dress flickered in the warm summer wind like a dying…

Klicka här för att läsa hela »

- bakom galler -

HeatherWade

Vem ska rädda flickan när hon faller? Vem ska hålla för mina ögon så att jag slipper se? jag lever livet bakom galler när senast såg ni flickan le?

Klicka här för att läsa hela »

- fast tårar faller ljudlöst -

HeatherWade

Det regnar Himlen gråter Smattrar mot asfalten Precis som tårar Fast tårar faller ljudlöst

Klicka här för att läsa hela »

- Jag andas fördärv -

HeatherWade

När du älskar gör det ont för din kärlek gör mej varm inombords och jag kan inte blåsa på brännskadorna DU åstadkommer Kilometerhöga stup jag andas fördärv och aska inifrån Jag torkar mina…

Klicka här för att läsa hela »

- En smärtans slav -

HeatherWade

Jag vet hur det känns när beröring känns fel när det spränger och bränns när man inte är hel Säg mej, min kära vad har jag för val här står jag och lider alla helvetes kval Du ädla riddare…

Klicka här för att läsa hela »

- Jag är flickan -

HeatherWade

Jag är flickan vars tid är förbi med trasiga vingar och telefonfobi

Klicka här för att läsa hela »

- Mental prostitution -

HeatherWade

Min själ är billig jag lovar Mental prostitution jag vet jag räcker inte till En talangjakt för dårar som vill så kom och ta mej det gör mej ingenting Jag gör precis vad ni vill för några kronor…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen