Julian Yderbo

Julian Yderbo

24 år gammal filosof som älskar att hasa runt i filttofflor varvat med att dricka champagne på en uteservering. Det finns liksom inget mellanting. En normbrytande författare som borde läsa fler böcker och texter för att utveckla sitt skrivande, men för ivrig för att faktiskt göra det.

Publicerade verk: 4
Medlem sedan: 2016
Författarens länk

Författarens noveller:

Jordnöten

Julian Yderbo

Tvättmaskinens brummande fyllde lägenheten. Runt omkring honom stod flyttkartonger ostadigt staplade på varandra. I vanliga fall skulle han rätta till dem. Se till att det fanns struktur, men inte…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Ett stick i fingret

Julian Yderbo

Jag sticker mig i fingret, en droppe blod i snö Vassa spjut punkterar, jag tror jag kommer dö Min bröstkorg rör sig upp, för att sedan sjunka ner Jag lägger mig på marken, jag orkar inte mer Drar…

Klicka här för att läsa hela »

En transkilles glöd

Julian Yderbo

Vi är en glödande aska som av verkligheten ständigt trampas på. Vi sprakar i tystnad och vi sprakar i mörker. Bland lågor får vi inte lov att vara, inte heller bland de redan utbrända. Vi ska…

Klicka här för att läsa hela »

Surrealism

Julian Yderbo

En surrealistisk känsla. En instinkt jag så många gånger lockat fram förut. Känn ingenting, känn ingenting, känn ingen...ting. Omprogrammera mig. Jag trycker på alla knappar men ingenting händer.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren