Vafanjossey

Vafanjossey

Skulle vilja påstå att jag är omtänksam, bra lyssnare och har en vilja att hjälpa så många jag kan. Gillar att spåna iväg i djupa funderingar.

Publicerade verk: 16
Medlem sedan: 2019
Författarens länk

Författarens noveller:

Promenaden från det som varit

Jossan

Det är en av Junis varmaste dagar. Solen lyser så stark att hon är tvungen att kisa lätt när hon kollar upp på trädtopparna som gungar i den ljumna sommarbrisen. Det doftar starkt av Syrenbuskar…

Klicka här för att läsa hela »

Svartsjuka som dödar

Jossan

En gammal dam kommer fram till mig och frågar hur det är fatt. Mitt svar blev ett kort "jag är okej" Mellan hackiga och snabba andetag. Finns det något jag kan göra frågade damen. Jag får en snabb…

Klicka här för att läsa hela »

En demonisk dröm

Jossan

Jag står i ett hörn med ansiktet mot betongen, kniper hårt ihop mina ögon. Vågar inte vända mig om, för jag vet att han står där bakom mig. Jag hör hans rossliga höga andetag i min nacke. Gåshuden…

Klicka här för att läsa hela »

Efter krogen

Jossan

Ett pirrande glädjerus strömmar genom kroppen. Wow jag har glömt hur härligt det känns. Rummet är mörkt men jag ser den stiliga unga mannen som flörtat med mig efter krogen i det svaga månljuset…

Klicka här för att läsa hela »

Ett sövande sus

Jossan

Den snöblandade blåstens bitande kyla slår som rakblad i ansiktet, det piskar o piskar. Och mörkt är det, så otroligt mörkt att jag inte ser ens en meter framför mina fötter. Mina bara blåaktiga…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Framstå som en anarki

Jossan

Livet tycks vara meningslöst Måste allt vara så seriöst Barn får leka bäst dom vill Men för vuxna räcker tiden inte till Allt verkar vara uppbyggt på Anarki och illdåd När vi egentligen är…

Klicka här för att läsa hela »

Frågan är

Jossan

Jag blir glad när jag är runt dig Blir du glad runt mig? Du säger att du gillar mig mycket Men du ger ibland inte det uttrycket Du är också en stor gåta Det har hänt att du fått mig att gråta…

Klicka här för att läsa hela »

Fredags känsla

Jossan

Solen lyser genom fönstret Dags att sätta igång med det dagliga mönstret Ett mönster av harmoni och hopp En känsla sprids i hela min kropp Idag är en lite bättre dag Finns inte plats att känna…

Klicka här för att läsa hela »

Äkta kärlek

Jossan

Hitta en balans av vänskap och kärlek Känna lycka har varit något jag undvek För den jag älskar vill jag göra allt Men hamnar ständigt i något mörkt och kallt Jag drömmer om att en dag jag…

Klicka här för att läsa hela »

Godnatt min skatt

Jossan

Hur du ser på mig Min fina lilla tjej Du hälsar så glatt Du min finaste lilla skatt Du ger mig en trygghet Men ibland lite skygghet Men din kärlek den känns Den har ingen gräns För dig gör jag…

Klicka här för att läsa hela »

Svåra val

Jossan

Vet ej vad jag vill Tiden tycks stå still Jag vill bara få må bra Kanske vore det bäst att dra Hoppet är det sista att lämna vår kropp Jag ser bara inget stopp Varje dag fortsätter jag kämpa…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Haahaauuj

Hejsan hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

Haahaauuj

På andra plats denna veckan: Petterbroberg