Ingrid Jonsson Aasen

Ingrid Jonsson Aasen

Reflektera livet.se olika situationer. Skriva om upplevelser som fångar
berör ditt varma hjärta och gör livet enkelt och vackert.
Ord som går rätt in i människors djup.
Dela med till andra.

Publicerade verk: 17
Medlem sedan: 2019

Författarens dikter:

Avslutet!

Ingrid Jonsson Aasen

Min plats var icke här Hör icke tillhär Svartmålingen var icke rätt plats här Så dystra ord ger ingen meningen Livet äro för vackert att bara smutsas ned Finn plats och rum för de som tar större…

Klicka här för att läsa hela »

Vördnads kostymen!

Ingrid Jonsson Aasen

Klä dig i vördnadens kostym! Ödmjukheten betyder allt i livet. Smek försiktigt över kostymens arm Den skimrar av vitt silkestunt tyg Og inger ditt varma hjärtas rum att iklädd i Vördnads kostym…

Klicka här för att läsa hela »

Solflickan!

Ingrid Jonsson Aasen

Leende skrattande dansar du fram Så lycklig för ingenting Högt älskad av dina föräldrar som alltid varit däri livets gång Nu trampar inte stegen längre De har tystnat mor og far finns inte längre…

Klicka här för att läsa hela »

Blomster äng!

Ingrid Jonsson Aasen

I tusenfalt av blomster står du där så vacker och fager Vajande ståtlig i livet Enkelheten skönheten av dina vita blomman Plockas av en och en Ta fram en önskan vill bara vara med naturen i ett.…

Klicka här för att läsa hela »

Smärtans ögonblick!

Ingrid Jonsson Aasen

En tanke så djupt berörande! I ögonen ses smärtan som öppnar ditt hjärtas rum lite på glänt. Det innersta där det görs så ont att tårarna faller ned och formar en hopplöshet i rummet blir…

Klicka här för att läsa hela »

Symbolisk tid !

Ingrid Jonsson Aasen

I nytiden ljus rusar alla fram Har icke tid att vänta på ett svar om brevet kom fram med expressen ljus Den symboliska tiden skenar som tåget rusar fram genom skogar ängar samhället som talar om…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren