Paul Claren

Paul Claren

Man, 49 år, bor i Stockholm. Skriver en del poesi och låttexter samt arbetar på debutromanen. Tänkte även skriva en del noveller. Genre: fantastik, fantasy, science fiction, övernaturligt, drama, spänning.

Publicerade verk: 10
Medlem sedan: 2019

Författarens noveller:

Vintermåne, del 1

Paul Claren

Regnet piskade mot marken. En droska körde förbi porten till det lilla värdshuset i gränden. Hjulet körde rakt igenom en vattenpöl så vattnet stänkte upp på flickan som precis var på väg in…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Tharok (some emotional lyrics about the planet I am writing about in my novel)

Paul Claren

Returning to the feeling of awe. Returning to the vastness of space and to my homeworld Tharok, to the great city Kaizrah in the mountains of Siphonia, to the deep forests of Barynia, to Durakhia the…

Klicka här för att läsa hela »

Spegel, Svarta Spegel...

Paul Claren

Bortvald, Du blir aldrig prioriterad först, Du är ej efterlängtad, inte efterfrågad, ingen visar dig sitt intresse, ensam, ständigt själv, isolerad, du känner tomhet... tomhet... Leenden och vänskapliga…

Klicka här för att läsa hela »

That Rainy Cloud (låttext skriven 1986)

Paul Claren

On a subway station one rainy day I stood there alone had to run away For a while I couldn’t stand out living after hard rules For a while I had to make my upset mind clear Oh God why does that rainy…

Klicka här för att läsa hela »

Mysteriet I Min Musik

Paul Claren

Svart natt Blinkande färger Dunkande musik Du är med alla utom mig Svart natt Mörka känslor Svartsjuka Svarta tulpaner Mörk atmosfär Svart synd Teknologiska toner Mörk röst Hårda trummor Glädje…

Klicka här för att läsa hela »

Änglarnas Kyrkogård

Paul Claren

Vandrar naken över helig svartjordad mark Alltmedan silverstrålarna slår stenarna sargade Lyssnar till mörka mullrande moln av makt Väntar på Andeflammans amorösa allmosa som ska smeka min söndertrasade…

Klicka här för att läsa hela »

Black Amour (låttext skriven 1986)

Paul Claren

The roses are red for the blood we have bled drip to the ground from the wound in my heart when it has falled apart Hate colours everything black You wont be back ooh.. Soap wont wash away it though I…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren