Bengt Malmsten

Bengt Malmsten

Jag är en inbiten romantiker och stor skämtare. Och naturligtvis har jag rik fantasi. Dessa egenskaper blandas och sen skapas mina texter, dikt, kåseri. Sen är jag livserfaren och mycket berest. Allt detta ger mig en bra grogrund för författandet.

Publicerade verk: 59
Medlem sedan: 2020
Författarens länk

Författarens noveller:

Nattens lustar

Bengt Malmsten

Karin hade blivit inlagd på sjukhus för utredning om magproblem. Hon hade blivit undersökt, genomgått olika slag av röntgen. Läkarna var oense om vad det berodde på att hon låga nivåer av järn…

Klicka här för att läsa hela »

Cassie

Bengt Malmsten

Han trycker opp henne mot väggen och frågar vad fan hon sysslar med. Hon ser med undrande ögon, och svarar kallt för att inte tappa kontrollen. Vad menar du? Vad är det jag gör som retar dig så,…

Klicka här för att läsa hela »

Den svarta korsetten

Bengt Malmsten

Det var en helt vanlig dag. Men egentligen skulle det visa sig vara en mycket speciell dag. För idag hade han bestämt sig för att överraska henne. Med något annorlunda, med något som skulle få…

Klicka här för att läsa hela »

Blindbocken

Bengt Malmsten

Reklamföretaget Carlzon & Co hade haft en enorm framgång under det gångna året. Aktierna hade rusat i höjden och bonusarna skulle nu delas ut i slutet av november. VD:n för reklambyrån, Lars Carlzon,…

Klicka här för att läsa hela »

Doktor Goldfinger

Bengt Malmsten

Lisa hade fått en kallelse till sin gyn-avdelning. Det var hennes läkare, Anders Svensson, som bett henne komma till den årliga kontrollen. Och besöket är idag, klockan 14.15, så hon har lite tid…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Jag har hittat en ljuvlig mening

Bengt Malmsten

Älsklingen min, jag har hittat en ljuvlig mening den handlar om vår förening "Jag älskar Dig" för vi älskade i natt... Tillsammans blev det en ljuvlig mening Ja, ett epos om kärlekens förening

Klicka här för att läsa hela »

Du är dyrbar i mina ögon och jag älskar dig

Bengt Malmsten

Dina ögon är som solskenets strålar Ditt leende som midsommarens blomster Du är dyrbar i mina ögon och jag älskar Dig Du kommer för alltid att bo i mitt hjärta När jag vaknar tänker jag genast…

Klicka här för att läsa hela »

Livets mening

Bengt Malmsten

Jag vill att mitt liv ska få mening. Du ger den meningen. Och den meningen vill jag behålla. Nu börjar veckan. Mycket behöver göras. Det viktigaste först. Annars blir det fort & fel. Och just detta…

Klicka här för att läsa hela »

Plötsligt händer det...

Bengt Malmsten

Den som är du just nu kan vara en annan i en inte alltför avlägsen framtid. Hon kanske blir kär? Och vill ha dig där? Var finns Du då?

Klicka här för att läsa hela »

Två känslor bor i mitt bröst

Bengt Malmsten

Du och H Den ena viskar ”JAAAA” och den andra ropar ”NEEEEEJJJJ”

Klicka här för att läsa hela »

Jag ska klättra upp i ett träd

Bengt Malmsten

Jag ska klättra upp i ett träd för att få veta hur det är med dig Det var så länge sen jag såg dig Och jag vill så gärna se dig igen Därför klättrar jag upp i ett jätteträd Lämnar marken…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren