Utanför

Utanför

Jag hobbyskriver lite ibland. Kan vara om allt möjligt. Ofta i rim, men ibland lyckas jag att skriva utan rim.

Publicerade verk: 40
Medlem sedan: 2020

Författarens dikter:

Stark

Utanför

Jag bara gråter Jag grät hela vägen hem Jag grät inatt Jag klarar inget annat Jag är så svag Jag är ingenting värd Jag är avskyvärd Jag är oattraktiv Jag är så korkad Jag är ingen Jag är…

Klicka här för att läsa hela »

Vackra lilla du

Utanför

Vackra lilla du Med en bild som inte är sann Bland dagar och nätter Bland aska och brand Vackra lilla du Med en brusten tro Gudar som aldrig var för dig Och allt som du lämnar efter Vackra lilla du…

Klicka här för att läsa hela »

Jag vet vart jag kommer ifrån

Utanför

Jag vet vart jag kommer ifrån Jag minns varje station och varje namn Jag har rest tillbaka längs minnen och alla våra oälskade år Jag har varit så högt upp att jag inte klarat av att se ner Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Aldrig, aldrig mer

Utanför

Aldrig, aldrig mer kommer jag få lita på nån. Aldrig, aldrig mer får jag vakna upp igen, och känna hennes hår. Aldrig, aldrig mer behöver jag säga som det är. Aldrig, aldrig mer kommer vi gå…

Klicka här för att läsa hela »

Fjädervingar

Utanför

När vardagen tar sig in över Atlanten, & alla mina ord som vågorna sakta stjälper. När rött & blått inte längre är rena färger, utan i vilken pöl som våra värderingar står. När andras ord…

Klicka här för att läsa hela »

Stockholm, Stockholm

Utanför

Stockholm, Stockholm Du ger och du tar När jag väl är tillbaka så finns du alltid kvar Stockholm, Stockholm Du är allt ja har Jag har varit borta rätt länge nu Det är kanske friskt fast det känns…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren