Sorgliga dikter - Sida 21

Hon orkar inte mer

Mollvin

Hon sitter där i fönstret och dinglar med sina bara ben och önskar att hon inte behöver vara där något mer Allt där på fastlandet är som ett slag på käften hon vill inte gå på den jävla…

Klicka här för att läsa hela »

Finlir. No2

Bosstanken

HÅRDROCKS SKROCK. Satan är en faslig fyr han stökar runt städar rent. Skriker strunt, som virvelvind han flyr. Doftar som en bajamaja, vilken äcklig katt odör. Rockar hårt tills vi sedan dör.…

Klicka här för att läsa hela »

Mitt namn

Gabriel Andersson

Mitt namn finns inte där Du ser en annan pojke här Mammas händer pekar på kullen Du ser på fikat och bullen Din mans leende och rullstol Samma fråga om väder och sol Omringad av familj här Du…

Klicka här för att läsa hela »

Låt mig

Gabriel Andersson

Orden från mina vänner Ger mig ingen lycka längre Det är sånt som händer Jag känner inte tårar längre Att se mig som jag är Borde rädda mig från rädsla Men min blick jag svär Bekräftar…

Klicka här för att läsa hela »

Blommor på ett bord

Fredrik Trulsson

Några blommor på ett bord, en poet förutan ord. En bok läst förgäves av mig, det var något jag ville säga dig. Men orden kom aldrig fram. När blommorna börjar sloka, kan inte ens den mest kloka…

Klicka här för att läsa hela »

Till sten

Fredrik Trulsson

Sorg i mitt hjärta, många ärr på min själ, säg mig vad kommer härnäst. Du fick sorgen att lätta och läkte mina sår, men lämnade mig trasig och bruten. Av sten nu mitt hjärta, ej längre misär,…

Klicka här för att läsa hela »

SORGSNA SKÖNHETER

Sten Wiking

Det finns en gåtfull skönhet i den sorgsnes ögon, en slags sorgens skönhet med en tyst utstrålning av melankolisk harmoni, som visar på en sensibel själ, vars spleen blir det bittra opium poeter,…

Klicka här för att läsa hela »

DET SORGSNA PARADISET

Sten Wiking

Det finns sånger som aldrig blivit sjungna. Poesi som ingen läst. Konst som ingen sett. Kärlek som aldrig mött kärlek. Sanningar som är inlåsta medan lögnerna går fria. Det finns barn som aldrig…

Klicka här för att läsa hela »

I en blodstinkande mardröm

Tropåminaordellerinte

På en sängkant i ett rum dagsljuset aldrig når indränkt i djurisk svett i vansinnets förvirrade tillstånd håret hänger ner i en blodstinkande mardröm i skälvande näsborrar ligger avgrundens…

Klicka här för att läsa hela »

Ensamhetens öron

Tropåminaordellerinte

Jag försvinner ner i gatan ser på honom en sista gång vi pratar samma språk men hans ord är mig främmande vi dricker samma öl men hans berusning är inte här på jorden med mig jag talar endast…

Klicka här för att läsa hela »

Julgrans Glitter

Conny Fahlcrantz

JULGRANS GLITTER Av.Conny Fahlcrantz Den lilla pojken som framför TV-n sitter Han tittar in i Kalle Ankas julgransglitter. Hans önskningar är många, hoppas att alla komma. Den bästa presenten han…

Klicka här för att läsa hela »

Aldrig för mig

En Som Skriver Ibland

Jag var gjord för kärleken Men kärleken var aldrig gjord för mig Jag var full med känslor Men känslorna var aldrig så från dig Jag levde bland drömmar Men alla drömmarna dom var aldrig för…

Klicka här för att läsa hela »

Smärtsamt

Inga-Britt IB Gustafsson

Regndroppars kyla mot huden isvindar som pansar ovanpå ... stänger in den inre smärtan... - en stund

Klicka här för att läsa hela »

Väntans tider

Inga-Britt IB Gustafsson

Vandrar fram och tillbaka rättar till en kudde stryker med handen över hyllan inget damm - vad bra Tittar på klockan inget är som väntans tider väntan är alltid för lång klockan går så sakta…

Klicka här för att läsa hela »

Ljudet av regnet i min själ.

Ronnie Olsson

Ljudet av regnet i min själ ett oväder med mörka stormar känslan av att inget längre vill mig väl det är dom känslorna som mig formar såren i mitt hjärta gapar stora likt fårorna på en nyplöjd…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen