T.R. Österberg

T.R. Österberg

En 02:a som gillar att skriva, låta orden ge utryck för känslor.

Publicerade verk: 18
Medlem sedan: 2020

Författarens dikter:

Blåklockor

T.R. Österberg

Är det så här det känns? När ängars gröna gräs slutar gro När de går in i en förruttnelse Är det så det känns? När blommors sköra blad faller ur min barm Faller ner i en tom oändlighet…

Klicka här för att läsa hela »

Du ler

T.R. Österberg

Du ler Din ögon ler Din mun ler Din kropp ler Jag ler Men inte mina ögon Inte min kropp Men min mun ler Du ler åt lögnen Du vet inte sanningen Men jag ler inte åt lögnen För jag vet sanningen Men…

Klicka här för att läsa hela »

Ögon som talar

T.R. Österberg

Ögon De som talar mest De som aldrig ljuger Medan munnen Kan enkelt le  Men det håller inte För dina ögon kommer alltid tala  Och de kan inte ljuga Ler du medan din ögon gråter Så kommer jag…

Klicka här för att läsa hela »

Säg mig

T.R. Österberg

Jag är rädd Skräckslagen För dig För de känslor du har väckt  För jag har fallit för dig Den fantastiska känslan när du håller om mig Och den sorgs som sprids när du måsta gå Du kan krossa…

Klicka här för att läsa hela »

En kall hand

T.R. Österberg

Din hand är kall Din hy är blek Dina ögon plågade Dina läppar ler Medan jag gråter Hulkar Håller din kalla hand med min varma  Ber till alla Gudar  Om det ens finns några Att det inte är din…

Klicka här för att läsa hela »

I mörkret

T.R. Österberg

Inga ord yttras   Ingen vill störa stunden  Ingen vill lämna mörkret Mörkret som ligger som ett täcke om oss Omsluter stunden Omsluter känslorna Den enda värmen i mörkret Dina varma händer…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren