Sorgliga dikter - Sida 11

...och kommer alltid att vara

Sean James Loberg

Jag drömde att jag hade en flickvän och hennes pappa kallades Socko. Hon mötte mig med ett spektrum av nyanser av bruna lockar, på sitt mörka hår. Hon log en förmögenhet, och en livstid passerade.…

Klicka här för att läsa hela »

Söndagsnatt.

Julian Nordlander

Allt bra som jag har gjort, mot ett enda fel All proportion åt sidan Så bra som jag fick dig att må Så kommer han dig aldrig att få Men glöm inte dem tårar, som också rann En söndagsnatt, På…

Klicka här för att läsa hela »

En annan.

Julian Nordlander

Någon som du borde bara hitta en ny En som behandlar dig bättre än vad jag någonsin gjorde Trots att jag kunde Någon som tar hand om dig Någon som öppnar dina ögon, för allt som jag aldrig låtit…

Klicka här för att läsa hela »

Hate the sin, love the sinner.

Julian Nordlander

Han sade; Hate the sin, love the sinner Men alla runt omkring mig försvinner Dem närmaste, vet lika väl som jag, att det var för sakens bästa Ändå sägs det något annat bland dem andra Dem som…

Klicka här för att läsa hela »

Svärta.

Julian Nordlander

Korkarna är intakta, kortare tid än blankarna Spriten svider mindre än tankarna Jag dricker droppar tills burkarna är skrot Men på mitt huvud råder det ingen bot Vad spelar det egentligen för roll?…

Klicka här för att läsa hela »

Känsel.

Julian Nordlander

Är det för mycket begärt att något kunna känna? Om det så är ett huvud i mitt knä, En hand i mitt hår, Två hälar, ovanpå mina tår, En kula i min panna, Känslan blir ändå densamma. Behöver…

Klicka här för att läsa hela »

Hällan.

Julian Nordlander

Ingenting är längre uteslutet Men idag när jag stod där utför hällan Så var känslan en annan Jag är fortfarande för rädd för att ta klivet Fortfarande rädd om livet.

Klicka här för att läsa hela »

Stormen.

Julian Nordlander

Alltid var det jag som behövde göra dem tunga lyften Du vandrade ovanpå molnen, mitt i vår storm Men du lämnade kvar mig på marken Fast med tankarna i kedjor. Självklart blev det mitt fel Du är,…

Klicka här för att läsa hela »

Viljan.

Julian Nordlander

Jag fortsätter att drömma om dig Om det vi tappat Det som vi aldrig fick vara, bli, eller ha. Men lev på jorden Lita på orden Med fötterna på marken Måste du börja känna dig stark igen.

Klicka här för att läsa hela »

Röster.

Julian Nordlander

Du är fortfarande mitt allt Du finns här under min hud Du får fortfarande allt annat att kännas kallt Ut Ut ur mitt huvud Det är dags för något varmt.

Klicka här för att läsa hela »

Ett otroligt svek.

Julian Nordlander

Efter allt det vackra som inte blev värt ett enda dugg Förlåt för all den skada som jag gjort Nu är allt du känner bara smärta Jag längtar tills den dagen du istället känner en ilska För den…

Klicka här för att läsa hela »

Snälla.

Julian Nordlander

Stanna kvar Du är allt som jag har... Men du ska veta att jag är ett vrak Jag är ingenting att ha Aldrig har jag ens pratat med någon som du Vart står du nu? Svara snabbt, jag faller itu!

Klicka här för att läsa hela »

En midsommarnattsdröm.

Julian Nordlander

Första gången som jag såg det som vi blev Krona, eller klave, hur många chanser var det vi fick? Varför gjorde vi så? Varför valde jag att gå? Skammens tysta, psykiska straff Den känns bekant,…

Klicka här för att läsa hela »

SKAM.

Julian Nordlander

Ditt ansikte är vart jag än går Kollar döda vinkeln överallt i denna lilla stad Till och med då jag sover så ser jag dig Men där kan jag aldrig undvika dig.

Klicka här för att läsa hela »

Jungfrun.

Julian Nordlander

Det är så synd om dig Du naiva, du dumma Att kunna bortse från det solklara Samtidigt kunna se solen i vår utmanande tid Minns du när jag jämförde dig med det vackraste djuret jag vet? En elegant,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren