Sorgliga dikter - Sida 9

Versaille.

Erik Persson

Det som drog i mig Inristat i mitt hjärta Som om det vore Versaille Det stod; "bara dig" Men det tappade mening Hoppet ersattes av ingenting Ingen som stod där bestod Människor bedrogs.

Klicka här för att läsa hela »

Skri 2.

Erik Persson

Ett evigt eko i mitt huvud Jag kan skrika hur mycket jag vill Men när allting kommer omkring Handlar det mest om att jag inte vill Komma till Ingen förutom jag Kan få mig att sluta tänka på detta…

Klicka här för att läsa hela »

Fortplantning.

Erik Persson

Den enda anledningen att leva vidare En instinkt, ett kall Att bilda familj Att skaffa barn Men att fortplanta detta dna Hade det verkligen varit bra? Tänk om hon sårar någon som jag har gjort? Känner…

Klicka här för att läsa hela »

Ibland.

Erik Persson

Ibland så tänker jag på dig Som en dagdröm ibland alla andra drömmar Dem flesta handlar om dig Våra vänner som visade sig vara dina Den enda tid då allt är som förut Men jag säger alltid vad…

Klicka här för att läsa hela »

Plats.

Erik Persson

I natt så träffade jag den som kanske kan ta din plats Den som kan få mig att gå vidare Den som får mig att sluta trampa samma mark platt Släppa taget, men som aldrig kan få mig att glömma Det…

Klicka här för att läsa hela »

Dem vet inte vad jag har gjort.

Erik Persson

Dem enda sakerna jag kommer ihåg ifrån nätterna Det är sakerna jag inte vill veta Sakerna som, oavsett hur mycket jag springer, jag aldrig kommer ikapp Jag kan, och kommer springa ifrån dem hela…

Klicka här för att läsa hela »

Jag har.

Erik Persson

Sett dig vaken Sett dig sova Sett dig svära Sett dig ljuga Sett dig rädd Sett dig modig Sett dig skratta Sett dig gråta Sett dig påklädd Sett dig avklädd Sett dig öppnas Sett dig stängt Sett dig…

Klicka här för att läsa hela »

Öppet köp.

Erik Persson

Ett val kommer alltid förbli det som vi valt I verkliga livet ger dem oss ingen ångerrätt Att jag ångrar ett allt Hjälper dig ingenting När förpackningen redan är bruten Perioden då utfallen…

Klicka här för att läsa hela »

Pilgrim

Gunnar Fossmo

Vers 1. Pilgrim i lidandet öken blicka mot himmelen upp Där genom dimmor och töcken strålar sjärnan som bringar hopp ( kori ) - Där aldrig mer Du gråter där ingen sorg Dig når - Där Gud sin…

Klicka här för att läsa hela »

Relativ.

Erik Persson

Hur mycket jag än hade försökt Så hade du aldrig förstått Men du var övertalad, att försöka Jag var övertygad, att förstöra Ibland funderar jag på om jag var manipulativ Explosiv, visst,…

Klicka här för att läsa hela »

Essens.

Erik Persson

Allt som du ville mig säga Alla orden som du fick svälja. Allting som du bara försökte att förstå När du inte ens kunde se Se att jag på väg att gå Utför dörren, ner över gatan Bland gatljusen,…

Klicka här för att läsa hela »

Jag 2.

Erik Persson

Jag ville veta, Jag ville förstå, Jag ville känna det bränna. Jag ville inte längre gissa, Jag ville inte fortsätta låtsas, Jag ville inte missa. Jag blev förförd, Jag blev aldrig hörd, Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Igår då jag förstår.

Erik Persson

Dagen som kom efter en helt vanlig dag Den eviga stund av sorg Kvar var bara jag I det djupaste hav En simpel önskan Men med avsaknad av moral Kan jag någonsin bli normal?

Klicka här för att läsa hela »

Öppnad.

Erik Persson

Dit du ville åka Det som du ville göra Det som du ville se Det minns jag än idag Det var också mina mål. Jag var den enda som förstod varenda ord som du sa När du öppnade upp dig, När du berättade…

Klicka här för att läsa hela »

Skri.

Erik Persson

Din broder han skriker Men hans mun har alltid varit stängd Han försöker få er att förstå Ingen kan se hur han mår Vi ser det vi alltid har kunnat se Vi hör alla orden Men vi hör inte vad han…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren