Petra Christiansen

Petra Christiansen

Förskollärare som skriver dikter, låttexter och skönlitteratur på fritiden.
Är också en stor Liverpoolsupporter.

Status: Brons författare
Publicerade verk: 18
Medlem sedan: 2022

Författarens dikter:

Livets melankoliska eufori

Petra Christiansen

I skymningens sken är känslan som störst Melankolisk eufori blir en längtans törst Efter något mer i detta universum Där mitt introverta jag får ta rum Bryta sig loss och iväg någonstans Där…

Klicka här för att läsa hela »

Our love

Petra Christiansen

I hear you calling in my sleep Though I’m in so deep Your voice from a distance I seem to have no more resistance All that’s left is us So baby don’t make a fuzz Just take me as I am I don’t give…

Klicka här för att läsa hela »

A new day

Petra Christiansen

Everyday is a new day A tomorrow to be someone To learn something New opportunities if you grab them Make the most out of your life In case you’ll never wake up and feel the sun again So take your chance…

Klicka här för att läsa hela »

Letter for you

Petra Christiansen

Dear wind, Why do you make me struggle so Please push me forward and make everything clear ‘Cause the confusion is unruly and hard to get by Each day I have to live in this world Hopefully it will keep…

Klicka här för att läsa hela »

Special love

Petra Christiansen

I see the love that we have I see the love that we share It’s unreal It’s for you and me I want to stay with you forever Nothing else will matter As long as you are here I have nothing to fear I want…

Klicka här för att läsa hela »

Hej oktober!

Petra Christiansen

I den tidiga oktoberottan där jag går, prasslar löven under mina fötter. Ligger som ett täcke på marken och bär vittne om årstiden. Gatlampans sken gör att träden får en guldig nyans och väcker…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren