Gunvi Kjellgren

Gunvi Kjellgren

Jag har skrivit poesi /dikter, låttexter mest på engelska, någon novell, sedan många år. Har också skrivit ett bokmanus. Delar här några dikter jag skrivit genom åren. En del dikter har jag tonsatt till gitarr och sjungit i olika sammanhang

Status: Brons författare
Publicerade verk: 28
Medlem sedan: 2022

Författarens dikter:

Solnedgång

Gunvi Kjellgren

Frodig grönska. Oändlighetens solnedgång fångar nuet. Melankoliska vingslag i skiftande toner. Förhärligande röda strimmor bländande vattenytan. Speglingar.

Klicka här för att läsa hela »

Saknad

Gunvi Kjellgren

Ett stilla regn som faller ner Kan dölja tårar ingen ser Du fanns så länge men inte mer Ditt liv till ände och sista tiden Var svår och smärtan fly att somna I mötet finna frid och med de dina…

Klicka här för att läsa hela »

Kallt

Gunvi Kjellgren

Snön täcker marken Fåglarna är ofta och äter Ett rådjur kan komma förbi En hares skutt är inte långt borta Älgar syns ibland Och granar tyngda av snö En stig skottas fram och Posten har kommit…

Klicka här för att läsa hela »

Julens längtan

Gunvi Kjellgren

En stjärna föll i Vintergatans mörker I snöns gnistrande diamanter I månens sken finner julen frid I himlens djupa rymd En längtans strimma Ett ljus om hopp i juletid En stjärna föll i vintergatans…

Klicka här för att läsa hela »

Sköna värld

Gunvi Kjellgren

Du sköna värld Som jag älskar Dina soluppgångar och solnedgångar och stjärnklara nätter Dina milsvida skogar Dina vidöppna slätter och åkrar Dina böljande hav och långsträckta stränder Dina…

Klicka här för att läsa hela »

Längtan

Gunvi Kjellgren

Min lilla värld du är mitt allt Min kära hembygd i varmt som kallt I långa tider i många år En sekund en längtan får Vandrar de många milen Så är jag hemma och stannar vid Vid spisen värme…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren