Sorgliga dikter - Sida 7

När mörkret sänker sig

Fredrik Trulsson

När mörkret sänker sig Se mig naken Jag sitter här mol allena och klockan den är över två, tänk om någon människa någonstans, bara kunde mig nå. Ensam uti natten, utan någon av dem som kallade…

Klicka här för att läsa hela »

Liknande skor

Fredrik Trulsson

En tår jag fällde för länder och platser där många bott. Säg ger vi dem våra händer, eller behandlar dem som lort. För vissa blir välkomnade till oss, somliga snarare tvärt emot. Då somliga…

Klicka här för att läsa hela »

Ensam i natten

Felicia

Månen på himlen blänka Bara sitta där och tänka Ensam mitt i natten, och höra alla skratten Klara sig på egen hand Vill bara bort ibland Vad gör jag för nytta? Kanske jag borde flytta Kanske…

Klicka här för att läsa hela »

En annan du

Vanessa

Jag vill så oerhört gärna ringa till dig, höra din röst Ett slags känsloplåster, en inre längtans tröst För att täcka smärtan som kommer ut ur mig Som trängde sig in i alla sår du lämnade…

Klicka här för att läsa hela »

Människors elakhet i allmänhet

Annika Nilsson

Människors elakhet i allmänhet är byggd på deras egen tro om deras storhet som är långt ifrån en verklighet. Till slut när det har gjort slut på mig när jag inte längre lyssnar. Tystnar de…

Klicka här för att läsa hela »

Mammas död

Okänd

Hon slutade sitt liv med orden. - Tack och adjö, men nu ska jag nog dö.

Klicka här för att läsa hela »

Skrika.

Erik Persson

Mer än ett tusen personer som hade svarat på mitt skall Men till och med då, med över ett tusen svar Inget av dom hade varit det som jag vill ha För svaret Det vill jag bara höra av dig De specifika…

Klicka här för att läsa hela »

Karaktär.

Erik Persson

Jag hatar dina vänner Alla som verkar veta vad jag tappat Alla tycks veta allt som jag känner Men det är bara jag som vet vilket av det som jag ville fortsätta ha' Orden som jag inte sa' Vem jag vill…

Klicka här för att läsa hela »

Odåga.

Erik Persson

Ibland så saknar jag Det oskyldiga jaget Vart tog det vägen? Vad var det som lämnades efter? Helt plötsligt så var bara allt det andra kvar Röster i mitt huvud Inget annat än en svår plåga ///…

Klicka här för att läsa hela »

Repet.

Erik Persson

Hundra personer på samma golv Klockan har slagit tolv Veckans näst sista dag Alla sjunger, alla dansar Men vilka går hem och gråter, mer än jag?` När det inte finns någon annan som kan ta din plats…

Klicka här för att läsa hela »

Kolli.

Erik Persson

Hur skulle jag ha klarat mig Om du en dag ställde dig upp och gick Det finns stunder då jag ändå funderar Vad var det som jag gav dig? Vad var det jag fick?

Klicka här för att läsa hela »

Hälsa på

Fredrik Trulsson

Jag sitter här och tårarna rinner, de formar en pöl på mitt golv. Det känns som att magen brinner och det är jävligast såhär efter tolv. Tänk om man gjort sig förtjänt av kärlek, hur skulle…

Klicka här för att läsa hela »

Förlora! Vad?

Fredrik Trulsson

Efter tolv går tankarna samman, de gaddar ihop sig mot mig. Under dagen ej glädje och gamman, ensam efter midnatt utan dig. Ja vad har väl jag att förlora, blotta tanken på värme berör. Mina krav…

Klicka här för att läsa hela »

Empatibristens lag

Fredrik Trulsson

Slår på den som ligger, det gör man mycket idag. Oavsett hur mycket man tigger, empatibrist har blivit till lag. När en dag, livet ditt ändas, då slipper du ju faktiskt vara här. Vad skönt att…

Klicka här för att läsa hela »

Rimmar vidare

Fredrik Trulsson

Jag sitter här och rimmar, med blod uppå min hand. Plötsligt har det gått flera timmar, medan jag drömt om en varm hand. För hjärtat det bara blöder, när jag skriver om allt som var. Jag rest…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren