Annis92

Annis92

Hej!
Anna heter jag och jag har alltid tyckt om att fantisera, komma på historier och att skriva. Har jag läst en bok, tittat på en serie eller film där jag inte har tyckt om slutet har jag hittat på ett slut som jag föredrar. Det är något visst med att måla upp en bild av en person med egenskaper och personlighet, en frihet där egentligen inga gränser finns.

Publicerade verk: 8
Medlem sedan: 2021

Författarens noveller:

Inte som det var tänkt

Annis92

Otåligt stod Bella Ström och klickade med den ena högklackade stöveln. Hon stod i hallen, blicken spänd mot sambon som satt vid köksbordet och slog in julklappar. Julklappar som redan borde varit…

Klicka här för att läsa hela »

Namnet på den döde

Annis92

Jag har jobbat på sjukhuset i drygt två år nu, men jag rynkar fortfarande på näsan av den sterila, intetsägande lukten som slår mot mig när jag kommer in på min avdelning. En avdelning för allmänmedicin…

Klicka här för att läsa hela »

För det femte

Annis92

Hennes vänner skrattade och stojade. Sjöng med till den dova musiken. Tog selfies och beställde drinkar. Lilly Berg stämde in i skratten ibland, spelade med. Hon älskade sina vänner, men hon tyckte…

Klicka här för att läsa hela »

Ljuset brinner

Annis92

Min mage låter. Min mage gör ont. Igen. På somrarna gör det inte så mycket. Då är det varmt och soligt. Även om solen inte skiner så gör det inget. Det finns massa annat att tänka på. Det…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Känn det du känner

Annis92

Att känna sorg, att känna glädje Varken rätt eller fel Tillåt dig dem Dem är av dig en del Ilska som extas, längtan som avund Dem alla av dig tar upp en stund Kan vara starka och helt enorma Fyller…

Klicka här för att läsa hela »

Din egen vän

Annis92

Livet är så långt ifrån lätt Mycket kan gå fel, mycket kan gå snett Av allting är livet den svåraste gåta Därför är det normalt att ibland behöva gråta Ångest som river gör ont, ger smärta…

Klicka här för att läsa hela »

Att få och ta

Annis92

Du får mitt skratt Du får mitt leende Du får mitt intresse Du begär mer än vad jag kan ge Du tar mitt skratt Du tar mitt leende Du tar mitt intresse Jag inte längre orkar le

Klicka här för att läsa hela »

Samma himmel, olika dagar

Annis92

Ibland är molnen vita Ibland är molnen grå En dag finns en himmel som är oändligt blå

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren