Sorgliga dikter - Sida 3

Lotta, igen

Fredrik Trulsson

Klockan är långt över åtta, det är dags att sova nu. Ligger och tänker på Lotta och undrar, vart är du? För det fanns bara en som dig, som tog mig för den jag är. Som vågade hålla fast vid…

Klicka här för att läsa hela »

Becksvart - Vaning

Fredrik Trulsson

Ondska är att säga jag älskar dig och inte höra det åter. Fasa att skaka inombords, men att ingen hör hur du gråter. I mörkret finns det skönhet och längtan till vilan lång. Jag ligger här…

Klicka här för att läsa hela »

Skakar som ett asplöv

Jezzie66

Ångesten griper tag i mig med sina starka klor, Blir blek som ett spöke och folk bara glor. Min värsta fiende gräver sig djupt, Jag faller på huk. Skakar som ett asplöv, Öronen ringer så jag känner…

Klicka här för att läsa hela »

Aldrig mer säga

Fredrik Trulsson

En djävulsk sjukdom du led av, att till en nål inte kunna säga nej. När in i mörkret du begav dig, kunde vår kärlek inte följa dig. Det blev med tiden alltfler gånger, fienden vann, vad jag hatade…

Klicka här för att läsa hela »

Likt en parasit

Jezzie66

Likt myran har jag bördan på min rygg, känner mig aldrig trygg. envisheten är räddningen min, behöver för en stund hålla handen din. likt en parasit den gräver sig in, tar du emot handen min.…

Klicka här för att läsa hela »

Smärtan tar aldrig slut

Jezzie66

Skakar våldsamt från topp till tå, Vill bättre må. En sten tynger mitt hjärta, Smärta oändlig smärta. Det finns inget slut, kroppen viker sig och magen slår knut. Jezzie66

Klicka här för att läsa hela »

Livet mig knockar

Jezzie66

Livet mig knockar kota för kota jag åter plockar jag faller hårt livet känns svårt jag tappade lågan Pga den eviga plågan själen vill lämna min kropp men hjärtat skriker stopp Åter jag ramlar…

Klicka här för att läsa hela »

Endast en dröm

Jezzie66

Smärtan dödar mig sakta så trött på att dagligen akta ekan tar mig långt ut vill endast få ett slut känslan av att drunkna slår mig åter rädslan försvinner men hjärtat gråter sjunker mer…

Klicka här för att läsa hela »

Pengar är ej allt

Jezzie66

Pengar är ej allt kanske den rikaste hjärta är kallt kärlek och hälsa först pengar kan inte släcka ditt hjärtas törst min katt är min skatt hon ger mig hoppet åter när mitt hjärta gråter…

Klicka här för att läsa hela »

Krigarkvinnan i mina ådror

Mitt liv är en enda plåga hade ej överlevt utan min låga krigarkvinnan i mina ådror kämpar mot dessa plågor barnen blev räddningen i mitt liv för att inte ta mitt sista kliv helveteselden jag…

Klicka här för att läsa hela »

Hoppet

Jezzie66

Jag har slut på hopp Vill skrika stopp I helvetet jag är På smärta och sorg jag bär Trauman har skapat sår Ingen kan förstå hur jag mår Säg inte att du förstår hur det är För mina skor är…

Klicka här för att läsa hela »

See the drake

Jezzie66

Fuck you life, fuck you I have feelings too I'm so fucking tired of the lie Fighting or die I have no where to hide I like too be on the right side The pain it always has it's way of a find I only want…

Klicka här för att läsa hela »

Min resa

Min resa har varit lång och grym I yngre dar i ett gym Hårda ord och slag Varje dag nya tag Självförsvar då blev min nya grej Från svag till tuffare tjej Åren flög Många ljög Jag valde en väg…

Klicka här för att läsa hela »

Gömmer mig här

Jezzie66

Saknar en tröstande hand i min trånar efter tryggheten i famnen din vill viska sanningen i ditt öra du vill garanterat ej höra rädslan stoppar mig ingen som jag skulle behaga dig i dig blev jag hemligt…

Klicka här för att läsa hela »

Slutet

Jezzie66

Ett tomt skal brutal lidande och sorg enslig borg oändligt svår tomheten består smärta trasigt hjärta förkrossande djup enormt stup blod smärtsam flod röd endast död

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren