ChristJoh

ChristJoh

Jag heter Christina Johansson och har sedan 2022 bytt min yrkeskarriär mot ett liv vigt åt konsten. Jag målar och skriver, främst akrylmålningar och dikter.

Jag har publicerat ett antal noveller i olika antologier och gett ut en roman som E-bok. Det korta formatet har alltid legat mig varmt om hjärtat och kommer att publicera både dikter och noveller på sajten.

Jag skapar min konst i både text och bild främst i min ateljé i vårt hem i Teckomatorp, Skåne.

Publicerade verk: 10
Medlem sedan: 2024

Författarens dikter:

Inombords lyser solen

ChristJoh

Smärta gör sig icke besväret i dag kan den inget rubba den glädje du känner över livets lätthet är stark som ett betongfundament tänk om du skulle göra något annat just idag skiner solen på…

Klicka här för att läsa hela »

Tillbakahållen vrede

ChristJoh

En gång var du förbannad riktigt ilsk faktiskt ilskan vände och vred reste sig och vrålade du hade ett jävla humör fick du veta vuxna lärde dig tidigt förstå det passar sig inte duktiga flickor…

Klicka här för att läsa hela »

Förundran

ChristJoh

Mäktig vind får träden i gungning vattnet spegelblankt där solens strålar möter ytan du saknar förmågan att glimma så har aldrig förmått något röra sig så har aldrig kunnat vagga någon…

Klicka här för att läsa hela »

När ljuset tränger genom mörkret

ChristJoh

Mitt i nuet dit inget ljus når in mörk mystik i dagen insprängd lockad av skönheten du stiger in slukad av dess djupa mörker ditt sinne segnar så når du gläntan där solens strålar bryter fram…

Klicka här för att läsa hela »

Acceptans

ChristJoh

Du tycker du har världen i din hand du tänker att förnuftet dig visar vägen ditt liv och naturens skeende är ditt ansvar det som sker slumpens tillfälligheter aldrig din grej men en dag säger kroppen…

Klicka här för att läsa hela »

Barnet som aldrig blev

Christina Johansson

Vill veta vem du var vill veta vem du aldrig blev lilla rebell härjar om natten pannan mot kallt porslin blodets rännil för dig sakta bort smärtans hugg i själen överröstar magens sugande kramp…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Piraya73

En kvinna mitt i livet som lever med psykisk ohälsa. Har så länge jag kan minnas använt skrivandet som min terapi. Varje fredag kommer jag även att publicera mina fredagstankar, där jag bollar mina…

Piraya73

På andra plats denna veckan: Angelina Lundström