Deckare noveller - Sida 3

Huset på höjden

Lottie Ålhed

Den sorgligaste saken i världen måste väl ändå vara åsynen av en litet barn inlindat i en filt utan någon vuxen i närheten. Oskyddad och lämnad åt sitt öde. Mariana kom cyklande på grusvägen…

Klicka här för att läsa hela »

Fabriken (en psykologisk kriminalhistoria)i fyra delar

Lottie Ålhed

Del 1 Fabrikören som ung pojke Sextiosju,sextiosju var har du tagit vägen nu?löd texten som malde i hans huvud. Redan i 12-13 års ålder hade han fått bli ställföreträdande vuxen. En ung pojke…

Klicka här för att läsa hela »

Förföljd

Cecilia Ridderborg

Nova satt på bussen på väg hem från ett disco på kvällen. Nu låg hela helgen ledig framför henne. Mannen framför henne, en medelålders man, något orakad herre vred sig oroligt på sätet. En…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten Del 3

Per Skoglund Larsson

Nästa morgon när jag vaknade så gick jag upp och gick ut och kände på den sköna morgonluften. Jag blundade och drog in den sköna vinden genom näsborrarna. Jag rusade till brunnen och luften upp…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 2

Per Skoglund Larsson

Jag försökte putta ut lådorna men det var inte så lätt på grund av att allt låg i vägen. Det man såg var massvis med gamla bräder som var en del av vårt kära tak, men nu var huset under bar…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 1

Per Skoglund Larsson

Jag sitter på golvet med ryggen lutad mot väggen och tittade upp mot det gamla trätaket. Från köket hör jag min mamma nynna på en melodi medan jag tittar ut mot den vackra öknen. Området vi bodde…

Klicka här för att läsa hela »

Brevbäraren tittade på breven som skulle till Sveavägen 36 i Stockholm.

Bo Grapenskog

Brevbäraren tittade på breven som skulle till Sveavägen 36 i Stockholm. Året var 1944 och kriget var inte över än. Just i den här lägenheten bodde fyra systrar. Emlie 78 år,Agnes 80 år,Augusta,81…

Klicka här för att läsa hela »

En gäst till frukosten

Bo Grapenskog

En gäst till frukosten. Det blev en ny morgon och fåglarna kvittrade för fullt ute i trädgården. Inne så hade frun i huset börjat med frukosten och dessa ljud gjorde att mannen i huset vaknade…

Klicka här för att läsa hela »

Odla inte champinjoner i källaren.

Bo Grapenskog

Odla inte champinjoner i källaren. Det ringde på dörren och brevbäraren kom med ett paket. - Tack så mycket sa mamman i familjen som hette Inger. Ner för trappan kom sonen springande fram till sin…

Klicka här för att läsa hela »

King of killers

Kristian Monczak

Det var en solig dag i Hongkong Kim Lee var en polis kommissarie vid Royal Hongkong polis enheten hon hade ett väldigt stort fall på sitt bord att ta fast den beryktade King of killers hon hade jagat…

Klicka här för att läsa hela »

Mord branden

Kristian Monczak

När sommarlovet var slut 1999 så kom johan tillbaka, han var glad att börja skolan igen och han längtade efter sin första lektion. Han gick in i skolhuset och satte sig på en bänk. Johan väntade…

Klicka här för att läsa hela »

Blyertspennan

Angela Thegström

Pontus vässade blyertspennan med hjälp av pennvässaren som var fastskruvad i skrivbordet. Det hade varit en lång dag och han kände sig lite trött, men samtidigt var han förvånansvärt nöjd över…

Klicka här för att läsa hela »

Spel suger av bajs

Bajs

TSM och G2 vinner LCS — CLG & H2k klara för Worlds Av Joakim 'JoeAWESOME' Jansson den 29 augusti 2016, kl 18:54 · 14 kommentarer LCS Team SoloMid står som segrare efter en 3-1-seger över Cloud9…

Klicka här för att läsa hela »

Liten tuva.

Livet

Den stod stilla och dallrade. Luften var så tät, så att skära den med kniv hade varit en enkel sak, om det nu bara hade funnits en kniv. Liten och orolig sprang hon omkring för att undkomma det oundvikliga.…

Klicka här för att läsa hela »

Ett mess från döden

Manne Holm

Det jag måste klara av, det klarar jag av. Den devisen hade jag alltid framför ögonen när det dyker upp ett ”måste” jag måste ta itu med. Nu dök ett av dessa måsten upp. Jag var nu bara tvungen…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta deckarenovellerna:

Lek med elden

Tonica

Sammanfattning: Emilia är kär i Martin, men någon annan har honom fast. Om bara den personen inte fanns, skulle allt vara annorlunda. Man ska nog akta sig för vad man önskar. ----------------------------…

Klicka här för att läsa hela »

Domedagen

Fredrik Devenfors

En Novell av Fredrik Devenfors DOMEDAGEN Fint belägen på en höjd står en enslig liten ortodox kyrka omgiven av en lund av kritvita ryska björkträd. Det är folktomt, tyst, mörkt och smått magiskt…

Klicka här för att läsa hela »

Huset på höjden

Lottie Ålhed

Den sorgligaste saken i världen måste väl ändå vara åsynen av en litet barn inlindat i en filt utan någon vuxen i närheten. Oskyddad och lämnad åt sitt öde. Mariana kom cyklande på grusvägen…

Klicka här för att läsa hela »

De magiska pärlorna

Frida

KAPITEL 1 - ceremonin Dörrklockan ringde och Grace skyndade sig nerför trappan. Hennes femåriga syster Youline sprang mot dörren från köket. ” Jag tar det, jag tar det!”, skrek hon med sin pipiga…

Klicka här för att läsa hela »

I en mördares huvud

Kim James

Det var en regnig dag i september. Gatorna hade sedan middagstid varit näst intill tomma på folk och de få butikerna som ramade in torget hade redan slagit igen för dagen på grund av brist på kunder.…

Klicka här för att läsa hela »

Fabriken (en psykologisk kriminalhistoria)i fyra delar

Lottie Ålhed

Del 1 Fabrikören som ung pojke Sextiosju,sextiosju var har du tagit vägen nu?löd texten som malde i hans huvud. Redan i 12-13 års ålder hade han fått bli ställföreträdande vuxen. En ung pojke…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren