Publicerat
Kategori: Deckare noveller

BRUNNEN

Jag befann mig längst ner i en brunn. Hur jag hade hamnat där hade jag ingen aning.
Minns att jag var på ett pubdisco och flörtade med en snygg tjej i röd klänning.
En annan kille verkade skitsur för detta och blängde avundsjukt på mig.
-Vad blänger du för, frågade jag?
-Tar du henne så dör du, sa han.
-Hon bestämmer; inte du, sa jag!
Jag och Marion, som hon i röd klänning hette fortsatte att dansa och vi avslutade vid midnatt i en tryckare till 60-talsklassikern ”When a man loves a woman” av Percy Sledge.
Sen gick vi hand i hand och hon berättade för mig att hennes mamma kom från England och också hette Marion. Jag följde henne hem och vi avslutade med en djup kyss och en boakram.
Efter att vi skiljts gick jag några hundra meter tills jag fick ett hårt slag i bakhuvudet.

Jag hade befunnit mig i brunnen i ett flertal timmar innan en man tittade ner. Det var samma man som hotat mig inne på pubdiscot.
-Du kommer att dö i brunnen, sa han. Jag ska ta Marion ifrån dig och du kan inget göra åt det.

Ytterliga timmar gick och helt plötsligt kom ett rep ner. Marion stod vid öppningen med några personer och de drog gemensamt upp mig.
-Tack så mycket, sa jag och gav Marion en kram.
-Häng med mig ska jag visa dig nåt, sa Marion.
Jag hängde med henne några hundra meter bort inne i skogen. Och där låg mannen som hotat mig och kastat mig i brunnen livlös.
-Han försökte våldta mig. Jag var tvungen att döda honom, sa Marion. Det gällde han eller mig. Och nu måste du hjälpa mig att göra av med kroppen.
Detta hade jag inte väntat mig och jag fick mer eller mindre panik. Men jag kom på en lösning till sist. Jag stal en bil och sen åkte jag iväg med den döda kroppen tills jag kom fram till en kajkant. Sen placerade jag mannen på förarstolen. Därefter knuffade jag bilen över kajkanten.

Skrivit ett antal noveller i mitt liv mest deckare.
BJÖRN ARNE TORSTENSSON är medlem sedan 2023 BJÖRN ARNE TORSTENSSON har 8 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren