Deckare noveller - Sida 4

Lek med elden

Tonica

Sammanfattning: Emilia är kär i Martin, men någon annan har honom fast. Om bara den personen inte fanns, skulle allt vara annorlunda. Man ska nog akta sig för vad man önskar. ----------------------------…

Klicka här för att läsa hela »

20 år sedan

ökänd

20 år sedan Klockan slog 00.00. 6 timmar kvar tills det är över, tänkte jag. Fatima hade precis varit inne i rum 10, patienten som hade varit på sjukhuset längst. Hon satte sig mittemot mig. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

I en mördares huvud

Kim James

Det var en regnig dag i september. Gatorna hade sedan middagstid varit näst intill tomma på folk och de få butikerna som ramade in torget hade redan slagit igen för dagen på grund av brist på kunder.…

Klicka här för att läsa hela »

En gäst till frukosten.(Ett kriminaldrama)

Bo Grapenskog

En gäst till frukosten.(Ett kriminaldrama) En gäst till frukosten. Det blev en ny morgon och fåglarna kvittrade för fullt ute i trädgården. Inne så hade frun i huset börjat med frukosten och dessa…

Klicka här för att läsa hela »

En gäst till frukosten.

Bo Grapenskog

En gäst till frukosten. Det blev en ny morgon och fåglarna kvittrade för fullt ute i trädgården. Inne så hade frun i huset börjat med frukosten och dessa ljud gjorde att mannen i huset vaknade…

Klicka här för att läsa hela »

Den som ringer är död.

Bo Grapenskog

Den som ringer är död. Läkaren hade just kommit och tittade till Annelie. Han undersökte henne väldigt noga och kunde inte riktigt förstå hennes höga feber. - Hon har inga riktiga symtom för…

Klicka här för att läsa hela »

Farligt begär

Zarasnovell.blogg.se

”Kom inte och tro att du kan lura mig Mr. Lark., bara för att du badar i lyx och gömmer dig bakom dyra kostymer är du nog allt lika osäker och medvetet ytlig som alla andra homosapiens”. …

Klicka här för att läsa hela »

Som man bäddar får man ligga.

Bo GRapenskog

Som man bäddar får man ligga. Planet hoppade liksom till när det tog mark och den spontana applåden ekade lite i kabinen. Äntligen var de framme i Karibien. Susanna och Greger hade sett fram emot…

Klicka här för att läsa hela »

Björn och Feministen

DOCTOR B

-296 landar vi på då, säger Björn nästan med ett leende på läpparna. Dagens sista kund tänker han och blickar snabbt ner mot sitt klocka. 20:58. Han tittar ut överbutiken för att se om någon…

Klicka här för att läsa hela »

Kidnappad av misstag!

Markus

Ida var en helt vanlig tjej på 19 år som hade tagit studenten i Sverige, flyttat till Colorado för att studera på college, fått extrajobb på ett café nära campus, och skaffat en lägenhet. Hon…

Klicka här för att läsa hela »

Försvinnandet i Älvsborg

Okänd

(Jag skrev det här på måfå nyss och har därför inte hunnit korrigera ev. problem med tempus eller konstiga förklaringar eller formuleringar.. Försök bortse från att den inte är i närheten…

Klicka här för att läsa hela »

Mord På Gymmet

J.P.

Johnny klev ut tidigt på morgonen i den gråkalla november luften och traskade iväg mot gymmet. Han tog vägen genom den stora parken som låg mellan hans bostadsområde och centrum. I vanliga fall…

Klicka här för att läsa hela »

Mordbranden

Kristian Monczak

När sommarlovet var slut 1999 så kom Johan tillbaka, han var glad att börja skolan igen och han längtade efter sin första lektion. Han gick in i skolhuset och satte sig på en bänk. Johan väntade…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta deckarenovellerna:

Lek med elden

Tonica

Sammanfattning: Emilia är kär i Martin, men någon annan har honom fast. Om bara den personen inte fanns, skulle allt vara annorlunda. Man ska nog akta sig för vad man önskar. ----------------------------…

Klicka här för att läsa hela »

Domedagen

Fredrik Devenfors

En Novell av Fredrik Devenfors DOMEDAGEN Fint belägen på en höjd står en enslig liten ortodox kyrka omgiven av en lund av kritvita ryska björkträd. Det är folktomt, tyst, mörkt och smått magiskt…

Klicka här för att läsa hela »

Huset på höjden

Lottie Ålhed

Den sorgligaste saken i världen måste väl ändå vara åsynen av en litet barn inlindat i en filt utan någon vuxen i närheten. Oskyddad och lämnad åt sitt öde. Mariana kom cyklande på grusvägen…

Klicka här för att läsa hela »

De magiska pärlorna

Frida

KAPITEL 1 - ceremonin Dörrklockan ringde och Grace skyndade sig nerför trappan. Hennes femåriga syster Youline sprang mot dörren från köket. ” Jag tar det, jag tar det!”, skrek hon med sin pipiga…

Klicka här för att läsa hela »

I en mördares huvud

Kim James

Det var en regnig dag i september. Gatorna hade sedan middagstid varit näst intill tomma på folk och de få butikerna som ramade in torget hade redan slagit igen för dagen på grund av brist på kunder.…

Klicka här för att läsa hela »

Fabriken (en psykologisk kriminalhistoria)i fyra delar

Lottie Ålhed

Del 1 Fabrikören som ung pojke Sextiosju,sextiosju var har du tagit vägen nu?löd texten som malde i hans huvud. Redan i 12-13 års ålder hade han fått bli ställföreträdande vuxen. En ung pojke…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren