Rebecca Wargenklo

Rebecca Wargenklo

Älskar att skriva både fiction och verkligt och dikter. Stor djurvän och reser en hel del. Har faktiskt mer medlidande med djur än med vissa människor. Anser att småbarn och djur är det mest oskyldiga vi har.

Publicerade verk: 7
Medlem sedan: 2021

Författarens noveller:

SVARTA TAVLAN del 2

Rebecca Wargenklo

Döden åkte till Kiruna och tog in på ett billigt Bed and Breakfast. Det var redan vinter här, men det gjorde inget. I receptionens liggare stod det Morgan Fredriksson och det var ingen som reagerade…

Klicka här för att läsa hela »

SVARTA TAVLAN. del 1

Rebecca Wargenklo

Döden kan ta många skepnader. Den pensionerade folkskolläraren Bernt Dahlek, stod i sitt vardagsrum och spanade ut genom de stora fönstren. Tåget skulle komma 16, 20 och nu hade klockan blivit halv…

Klicka här för att läsa hela »

SOM DET ÄR

Rebecca Wargenklo

Den lilla själen stod åter framför Herrens ansikte. Detta ansikte som hon så väl kände igen från alla de andra gångerna hon varit här uppe. Hur många gånger var det ? Hon hade tappat räkningen,…

Klicka här för att läsa hela »

VAD HÄNDE?

Rebecca Wargenklo

Som frilansande fotograf får man vara med om en hel del, men det som hände 2010 slår nog det mesta. Jag blev kontaktad, sent en kväll i mars av en gammal kollega som dessutom var journalist. Hon berättade…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

En saknad

Rebecca Wargenklo

Grönskan är borta, helt liksom du borta är tassavtrycken, finns ej längre nu Men minnet finns kvar, när vi gick vilse i vår skog minnet finns kvar, att det var DU som hemåt oss tog

Klicka här för att läsa hela »

VÄGEN

Rebecca Wargenklo

Utan nummerlapp står vi i kö väntar på den dag när vi en gång ska dö. Vi vet inte när, vi vet inte hur Ett är dock säkert en dag är det vår tur. Men i väntan i kön finns det en del att göra…

Klicka här för att läsa hela »

Pilotens sång

Rebecca Wargenklo

När motorerna brusar och planet lyfter är ljudet det bästa, även om det ryter. En känsla så nära himlen jag genast förnimmer och jordens problem bara försvinner. För ovan molnen är du nära…

Klicka här för att läsa hela »

Så är det

Rebecca Wargenklo

Det finns en port som öppen står för människa och djur där inga snaror fångar oss och sätter nån i bur Se klara rena vatten från en solig vacker strand och alla talar samma språk och vandrar…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren