Publicerat
Kategori: Deckare noveller

The man in red

Jag satte mig i bilen på väg mot en herrgård som låg mitt ute i skogen. Igen hade bott på herrgården sedan 1934. Jag tänkte att dokumentera hur det ser ut på herrgården. Jag åkte dit med min flickvän. Hon hade ett line, jeans shorts, hästsvans,Vita skor. Det tog en bit att till herrgården. Vi klev ut ur bilen. Jag tände ficklampan medans vi gick in i herrgården.
Jag öppnade dörren och såg ett beckmörkt rum.
-Damerna först sa jag. Emma gick in hon svepte med ficklampan över dammiga möbler.
-Det säges att jack the ripper bodde här sa Jag
-Sluta! det är inte kul att veta att en av världens hemskaste män har bott på den plats vi står på nu. Emma var bra på att få fram sin mening med vad hon ville. Vi gick en bit till och på ett
skrivbord låg ett papper. Jag tog upp pappret och läste.
12 januari 1932. Jag har kommit på vem som mördade Alma andersson. 15 januari 1932 Han är efter mig.
Michael jacobsen han vill ha livet av mig. 27 januari 1932 han är i huset.
-Det låter inte bra sa Emma. Vi öppnade dörren till källaren och såg en kropp ligga där.
Vi sprang ner för att se om personen var död. Personen var en kvinna från vårat kvarter.
Hon hade varit död i minst fem dagar. En man i mask kom fram och hög oss med en kniv.
1958 de kom in i huset men jag stoppade dem.

Skriven av: Oscar Andersson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren