Deckare noveller - Sida 2

JÄGAREN

BJÖRN ARNE TORSTENSSON

Den pensionerade lantbrukaren Jarl Ivar Andersson hade lagt ut sina fiskenät i sjön i mellersta Dalsland. Vattenytan var spegelblank och dimman började att lägga sig samtidigt som det började skymma…

Klicka här för att läsa hela »

Domedagen

Fredrik Devenfors

En Novell av Fredrik Devenfors DOMEDAGEN Fint belägen på en höjd står en enslig liten ortodox kyrka omgiven av en lund av kritvita ryska björkträd. Det är folktomt, tyst, mörkt och smått magiskt…

Klicka här för att läsa hela »

ALLT DU SKRIVER OCH SÄGER KAN ANVÄNDAS EMOT DIG

Sten Wiking

I er senaste deckare beskriver ni utförligt hur, varför och vem som mördade Statsminister Palme med verifierande appendix och fotnot vilket innebär att ni själv blir föremål av att vara mördaren…

Klicka här för att läsa hela »

DÖDENS FÖRVANDLING

Tåget landade i Kiruna och döden steg av. Det var riktigt kallt och den långärmade jumpern gav inte mycket skydd och döden sprang fort iväg för att försöka hålla värmen. Efter flera kvarter…

Klicka här för att läsa hela »

SVARTA TAVLAN del 2

Rebecca Wargenklo

Döden åkte till Kiruna och tog in på ett billigt Bed and Breakfast. Det var redan vinter här, men det gjorde inget. I receptionens liggare stod det Morgan Fredriksson och det var ingen som reagerade…

Klicka här för att läsa hela »

SVARTA TAVLAN. del 1

Rebecca Wargenklo

Döden kan ta många skepnader. Den pensionerade folkskolläraren Bernt Dahlek, stod i sitt vardagsrum och spanade ut genom de stora fönstren. Tåget skulle komma 16, 20 och nu hade klockan blivit halv…

Klicka här för att läsa hela »

SAMHÄLLET FÅR DE POLISER DET FÖRTJÄNAR

Sten Wiking

Det finns mycket som är polisens skyldighet titta närmare på som de prioriterar bort av vissa outredda anledningar, kanske för att de själva är inblandade i vissa avseenden.

Klicka här för att läsa hela »

En tuch av ett mord

Sophie

"Kyss mig snälla, jag känner att jag behöver känna dina mjuka läppar mot mina. "Va? Varför måste jag kyssa dig, för att du ska känna livet och suga ut min kraft? "Snälla, bara en enda kyss.…

Klicka här för att läsa hela »

PUSSELDECKAREN

Sten Wiking

Det mest svårlagda pusslet, är där det återfinns tusentals bitar som tycks passa, men ändå inte. Att då försöka förfalska bitarna så att de ska passa, passar inte i ett rättssystem. Men vem…

Klicka här för att läsa hela »

UR EN TAXICHAUFFÖRS BEKÄNNELSER

Sten Wiking

Som taxichaufför har man en yrkesmässig tystnadsplikt om sina kunder, men kan släppa på det privat, om det skulle roa. Nu fungerar faktiskt taxichaffisar mot sin vilja och yrkesinriktning som ställföreträdande…

Klicka här för att läsa hela »

Snabbast av alla

Körabil

Det var en gång en grabb som heter jerry och han hade världens snabbaste brillor med flames och det bästa av allt var att han hade årskort på den lokala puben. Men tyvärr så tog alla pengar slut…

Klicka här för att läsa hela »

The man in red

Oscar Andersson

Jag satte mig i bilen på väg mot en herrgård som låg mitt ute i skogen. Igen hade bott på herrgården sedan 1934. Jag tänkte att dokumentera hur det ser ut på herrgården. Jag åkte dit med min…

Klicka här för att läsa hela »

De magiska pärlorna

Frida

KAPITEL 1 - ceremonin Dörrklockan ringde och Grace skyndade sig nerför trappan. Hennes femåriga syster Youline sprang mot dörren från köket. ” Jag tar det, jag tar det!”, skrek hon med sin pipiga…

Klicka här för att läsa hela »

Working 9-8

Farhiya

They ask me what is wrong with the world? I tell them follow the DOMINANT RECESSIVE NOSE, the garbe pile nearby and the big curly hair. Are you insane? No, I'm sane, saner than most. Who are the owners…

Klicka här för att läsa hela »

Roath

Liam Walford

D e n 8 - 9 : e O k t o b e r 1 3 6 1 Wales var regnigt, bedrövligt och mörkt men hade grönt landskap och mysiga stenbyggnader ihopsatta med djurs avfall och lera, trots all denna negativa och gråa…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta deckarenovellerna:

Lek med elden

Tonica

Sammanfattning: Emilia är kär i Martin, men någon annan har honom fast. Om bara den personen inte fanns, skulle allt vara annorlunda. Man ska nog akta sig för vad man önskar. ----------------------------…

Klicka här för att läsa hela »

Domedagen

Fredrik Devenfors

En Novell av Fredrik Devenfors DOMEDAGEN Fint belägen på en höjd står en enslig liten ortodox kyrka omgiven av en lund av kritvita ryska björkträd. Det är folktomt, tyst, mörkt och smått magiskt…

Klicka här för att läsa hela »

Huset på höjden

Lottie Ålhed

Den sorgligaste saken i världen måste väl ändå vara åsynen av en litet barn inlindat i en filt utan någon vuxen i närheten. Oskyddad och lämnad åt sitt öde. Mariana kom cyklande på grusvägen…

Klicka här för att läsa hela »

De magiska pärlorna

Frida

KAPITEL 1 - ceremonin Dörrklockan ringde och Grace skyndade sig nerför trappan. Hennes femåriga syster Youline sprang mot dörren från köket. ” Jag tar det, jag tar det!”, skrek hon med sin pipiga…

Klicka här för att läsa hela »

I en mördares huvud

Kim James

Det var en regnig dag i september. Gatorna hade sedan middagstid varit näst intill tomma på folk och de få butikerna som ramade in torget hade redan slagit igen för dagen på grund av brist på kunder.…

Klicka här för att läsa hela »

Fabriken (en psykologisk kriminalhistoria)i fyra delar

Lottie Ålhed

Del 1 Fabrikören som ung pojke Sextiosju,sextiosju var har du tagit vägen nu?löd texten som malde i hans huvud. Redan i 12-13 års ålder hade han fått bli ställföreträdande vuxen. En ung pojke…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren