Artiklar - Sida 3

Skapa en gripande berättelse – så här gör du!

Jaroslaw Szymczak

Att skapa spänning i noveller och texter är en konst som fascinerar både författare och läsare. Genom strategiskt användande av knep och tekniker kan en berättelse bli en emotionell berg- och…

Klicka här för att läsa hela »

Varför är storytelling så viktigt i onlinespel?

Jaroslaw Szymczak

En av världens hetaste industrier är spelindustrin. Under 2000-talet har spelandet ökat lavinartat och nu har en stor del av den svenska befolkningen någon form av spelkonsol…

Klicka här för att läsa hela »

Att skapa annorlunda kvinnliga huvudkaraktärer

Emilia Wahlgren

Att skapa annorlunda kvinnliga huvudkaraktärer är både roligt och tufft, men framför allt den viktigaste delen i mina skrivprojekt, eftersom karaktärerna i fråga bär berättelserna från början…

Klicka här för att läsa hela »

Utforska spänningen med olika online casinon

Jaroslaw Szymczak

Sitter du och letar efter något spännande att sysselsätta dig med? Då kan det vara dags att testa lyckan på ett online casino. En hel värld av underhållning väntar…

Klicka här för att läsa hela »

Varför olika typer av betalningsmetoder är viktigt

Jaroslaw Szymczak

I en alltmer digitaliserad värld är det betydligt lättare för näringsidkare att få kontakt med nya kunder världen över. Majoriteten av alla företag säljer…

Klicka här för att läsa hela »

Att skriva för barn: Tips och tricks

Jaroslaw Szymczak

Att skriva en minnesvärd berättelse för barn kan vara både belönande och utmanande. Här är några tips som kan hjälpa dig att skapa en engagerande historia…

Klicka här för att läsa hela »

10 tips för att skriva en minnesvärd novell

Jaroslaw Szymczak

En novell är en kortare berättelse som oftast har ett begränsat antal karaktärer och en enkel intrig. Men att skriva en minnesvärd novell kan vara en utmaning. Här är…

Klicka här för att läsa hela »

Få balans i ditt liv genom att läsa rätt böcker

Jaroslaw Szymczak

Vi har alla våra egna komplexa liv som vi strävar efter att kontrollera. Men ibland kan det vara svårt att veta hur man ska göra för att uppnå det målet. En bra…

Klicka här för att läsa hela »

Litterära verk med casinotema

Jaroslaw Szymczak

Som författare är man ständigt på jakt efter den perfekta scenen för berättelsen som ska sättas på pränt. För den som behöver en atmosfär…

Klicka här för att läsa hela »

Vad är dom mest populära novell kategorierna?

Jaroslaw Szymczak

Det finns många olika kategorier av noveller, och det är svårt att säga vilka som är de mest populära eftersom det kan variera beroende på tid och plats. Vissa…

Klicka här för att läsa hela »

Hur gör man en dikt analys?

Jaroslaw Szymczak

Att analysera en dikt innebär att titta närmare på diktens innehåll, form och stil för att förstå dess budskap och känslor. För att analysera en dikt…

Klicka här för att läsa hela »

Vad är skillnaden mellan haiku och dikt?

Jaroslaw Szymczak

Haiku och dikt är båda former av poesi, men de skiljer sig på flera sätt. En haiku är en japansk diktform som vanligtvis består av tre rader med fem, sju och fem stavelser. Dikter, å andra sidan,…

Klicka här för att läsa hela »

Vad är en novell?

Jaroslaw Szymczak

En novell är en form av kort prosa, det vill säga en berättelse skriven i meningar och stycken. Noveller handlar oftast om en händelse eller en grupp människor och följer en narrativ struktur med…

Klicka här för att läsa hela »

Novellanalys mall

Jaroslaw Szymczak

En novellanalys är en metod för att undersöka och förstå en novell på djupet. Genom att analysera en novell kan man få en djupare förståelse för…

Klicka här för att läsa hela »

Vad är skillnaden mellan en novell och en dikt?

Jaroslaw Szymczak

En novell är en form av kort prosa, det vill säga en berättelse skriven i meningar och stycken. Den handlar oftast om en händelse eller en grupp människor och följer en narrativ struktur med en…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren