Artiklar - Sida 5

Nyhet: Många nya sexnoveller

Jaroslaw Szymczak

Sedan nästan ett år har vi lagt till kategorin för vuxen historier eller så kallade sexnoveller. Under den tiden har antalet…

Klicka här för att läsa hela »

Topp 5 böcker om kasinon och spel

Jaroslaw Szymczak

En bra roman, en deckare eller en spännande thriller är litteratur som inte bara män utan även kvinnor tycker om. Casinon är ett utmärkt ställe för sådana…

Klicka här för att läsa hela »

Hur COVID-19 förändrade underhållningsindustrin

Jaroslaw Szymczak

När världen först började prata om en ny okänd sjukdom som dök upp i Kina var det många som inte trodde på den. Men efter att ha insett faran med coronaviruset…

Klicka här för att läsa hela »

Webbläsarspel och varför de är så populära

Jaroslaw Szymczak

De flesta användare vill inte spendera pengar på konsoler eller spel-CD-skivor. Med webbläsarspel kan du ha roligt gratis eller för små pengar. Du kan börja spela när…

Klicka här för att läsa hela »

CBD som botemedel för skrivkramp

Jaroslaw Szymczak

Som skribent så gäller det att konstant ha tankarna igång då man annars blir sittandes där med en blank skärm framför sig. Detta gäller…

Klicka här för att läsa hela »

Novell som skolarbete? Färdiggör den innan deadlinen med dessa 5 tips!

Jaroslaw Szymczak

Att skriva en novell kan vara otroligt tidskrävande. För några tar det flera år att skriva en novell, andra några månader. Om du är en av dem som drömmer…

Klicka här för att läsa hela »

Dela med dig av dina erfarenheter – skriv en bok om din framgång!

Jaroslaw Szymczak

Är du en av de som lyckats känna dig bekväm med ditt personliga kapital tack vare hårt arbete och motivation?…

Klicka här för att läsa hela »

Fanny från Göteborg vann nationell skrivtävling

Jaroslaw Szymczak

Kanske är det inte alla som vet vad en skrivtävling är. Är detta hur många ord du kan skriva på en viss tid, eller handlar det om att du stavar rätt och är…

Klicka här för att läsa hela »

Dingåva.nu - Bidra till mera läsning

Jaroslaw Szymczak

Att föreningar behöver bidrag från olika håll, är det säkerligen ingen som har missat. Detta får de i första hand från staten i form av föreningsbidrag…

Klicka här för att läsa hela »

Att vara författare och ha slut på idéer

Jaroslaw Szymczak

Något som en författare av skönlitteratur i form av noveller eller böcker aldrig får ha slut på är…

Klicka här för att läsa hela »

Nobelpris i Litteratur 2019

Jaroslaw Szymczak

Idag är det många svenskar som åker till Polen, för att detta land har så mycket att…

Klicka här för att läsa hela »

Låt dig inspireras för att inspirera 

Jaroslaw Szymczak

Det finns inget rakt svar på hur du ska skriva för att skapa en text eller berättelse som får läsaren att känna hopp, glädje och lugn. Det finns heller ingen formel…

Klicka här för att läsa hela »

Spelande poeter och författare

Jaroslaw Szymczak

Det finns författare som under sin levnadstid var lika kända för sitt vilda liv som för sina verk. Ernest Hemingway var känd för sin macho-personlighet och åkte…

Klicka här för att läsa hela »

Cervantes betydelse för skrivande och berättande

Jaroslaw Szymczak

Författaren Miguel de Cervantes är lite av Spaniens nationalskald och poet, med verk som Don Quijote och Novelas ejemares i ryggen. Trots att det är över 400 år sedan Cervantes…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren