Publicerat

Topp 5 böcker om kasinon och spel

En bra roman, en deckare eller en spännande thriller är litteratur som inte bara män utan även kvinnor tycker om. Casinon är ett utmärkt ställe för sådana böcker.

Ämnet spelande och spelande (liksom beroende) är fascinerande och ger författarna mycket utrymme för kreativitet. Författare inspireras ofta av https://bastacasinonutanlicens.com/credit-card-casinos/ och skriver böcker om casinon, vadslagning och spelande i allmänhet. Här är en lista över böcker vars handling utspelar sig i just sådana verkligheter. De är perfekta för spelare eller personer som gillar snabb action och handlingsvändningar i kombination med kasinon.

Bästa böckerna om spel och kasinon

"Spelande i allt"

Molly Blooms bok är berättelsen om en kvinna som vet allt om den underjordiska spelvärlden. Romanen är baserad på verkliga fakta, och hjältinnan skulle genomföra målet att organisera olagliga spel för stjärnor som Leonardo DiCaprio eller Ben Affleck. Om du är intresserad av böcker som berättar sanna men otroligt fängslande historier är den här boken perfekt för dig. Kom bara ihåg att spellandet kan vara ruinerande och att din tur inte varar för evigt. Åtminstone inte i den här boken.

"Drottningens gambit"

Låt oss ändra kurs och gå bort från casinovärlden, för det finns andra hasardspel, särskilt schack som kan vara lika spännande som att spela på ett casino. Walter Tevis' roman har blivit en förlagssuccé tack vare Netflix serieadaption. Den berättar historien om Beth Harmon, som har två kärlekar i sitt liv: schack och droger. En flicka med extraordinär talang kommer att visa hur stor schackets kraft är och samtidigt hur monstruös missbrukets kraft är.

Och när vi ändå är inne på schack, kommer den här boken att vara till nytta, eftersom den förklarar spelreglerna och låter dig prova på denna ovanliga konst. "Schack. A Basic Course" av Czeslaw M. Spisak är ett bra sätt att komma igång.

"Datorjunkie" och "Guldfisk i en kloak"

Eftersom vi har berört ämnet spelande och beroende kan vi inte komma förbi dessa verk...
Datorspel eller telefonspel - det är inte svårt att bli beroende. Krzysztof Pearce, som själv är en spelare och som har undervisat om en sund inställning till datorspel i många år, skriver om detta i sina böcker. Det är bra böcker för både föräldrar och ungdomar. De gör det möjligt att se på problemet från olika håll.

Böckerna stimulerar fantasin och ger en bättre förståelse för världen av spel, spel och underhållning. De är en utmärkt present till någon som är intresserad av ämnet eller bara gillar snabb action, uttrycksfulla karaktärer, en smak av risk och en törst efter hämnd. De är också förslag för personer som söker kunskap och vägledning i litteraturen.

"Fear and Loathing i Las Vegas"

En galen historia som har fått många fans runt om i världen. Hunter S. Thompson skapade historien om två hjältar som åker till Las Vegas för att söka den så kallade "amerikanska drömmen". Som du kan gissa kommer världens spelhuvudstad att ge dem en hel del spänning, men det är inte den perfekta drömmen de hade... Men vad hände sedan? Det får du reda på när du öppnar boken, för du kommer garanterat att läsa den till slutet och du kommer inte att ångra dig!

"Florence, djävulens dotter"

Om du minns Jeanne Chmielewska vet du säkert att hennes böcker är skruvade, groteska komedier som underhåller till tårar. I sina romaner beskriver författaren bilden av spelandet i många länder under 1900-talet, särskilt eftersom hon själv var ett stort fan av hästkapplöpning och ofta satsade pengar. Spelmotivet återfinns i titlar som Florencja, corka diabla, Wyscigi eller Hazard.

Andra verk som berör temat spelande

"'South of Nowhere"

I Charles Bukowskis noveller hittar du spelande, mörka områden med mänsklig passion, ensamhet och en hel rad känslor. Perfekt för älskare av små former och högtflygande litteratur.

"City Girl"

Kvinnan som erövrade Londonbörsen".
Aktörer på aktiemarknaden måste visa exceptionell psykologisk styrka. Suzana S:s sanna berättelse handlar om en kvinna som tar sig fram i en själlös värld där man inte vet när man kommer att förlora bokstavligen allt. Den spännande handlingen lockar dig lika mycket som ett bra spel.

"Pat Hagerty"

En relativt tidlös Amazon-hit. En mycket uppskattad och väl recenserad bok, en av de få nya utgåvorna om sportspel. Liksom de flesta av de bästa böckerna om spelande är den starkt självbiografisk. Hagerty presenterar sin livshistoria, lägger in äventyrsberättelser, men framför allt skapar han en gedigen guide till vadslagning.

Böcker är en fantastisk möjlighet att lära sig något nytt, att öka sina kunskaper, att sysselsätta sin egen tid på ett intressant sätt och att ha roligt. Men när du är spelmissbrukare och inte har möjlighet att spendera din tid vid casinodisken eller onlineplattformen samtidigt, skapar bokförfattare mästerverk för att hålla dig underhållen i ditt eget hem. Du kan hitta de bästa spelrelaterade berättelserna i böckerna i denna topplista över de bästa spelböckerna.

Skriven av: Jaroslaw Szymczak

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren