Publicerat

Två av de största romanerna om livet som spelberoende

1. När allt är förlorat: en bok om spelberoende från 2016

När allt är förlorat är en verklig historia om två familjer som slits sönder av svek, självförakt och spelberoende. Mikael och Madeleine, bokens huvudpersoner, är två personer vars liv har förstörts av spelberoende. Mikael utvecklar ett spelberoende och när hans förluster ökar försöker han allt för att dölja det. Lögner och ånger driver honom till självförstörelse och självmordstankar.

När allt är förlorat är en närbild på en av vårt lands allvarligaste folkhälsoproblem. Mer än en halv miljon svenskar är beroende av spel eller är på väg att bli beroende. Eftersom effekterna på hjärnans belöningssystem är liknande är spel för pengar lika beroendeframkallande som alkohol och narkotika, men det är ofta ett dolt beroende som är svårt att identifiera.

 

2. Fångad av djävulens drog – handbollsspelaren viktor bergströms berättelse om spelberoende från 2020

Viktor Bergström, handbollsspelare, fastnade från den dag han fyllde 18 år och fick börja spela lagligt. Speldjävulen gav oändliga spänningar och adrenalinkick, och när Viktor spelade drogs han djupare och djupare in i ett helvete av lögner, oro och skuld. Hans sanning om missbruket som har förstört hans liv i många år har fångats av djävulens drog. Han kunde så småningom bryta sig loss från sitt beroende tack vare hjälp av sin familj och vänner, och han är nu redo att prata om hur det är att leva med ett spelberoende.

 

Viktor Bergström, en topphandbollsspelare för HK Varberg, kan nu koncentrera sig på sin sport utan att gömma sig bakom en mask. Han hoppas att genom att skriva den här boken kommer han att varna andra, särskilt unga människor, om skadan som casino, vadslagning och andra typer av spel kan göra, samtidigt som han visar att det finns en väg bort från missbruk.

Viktor är en av Sveriges bästa handbollsspelare.

 

Svenska spelare är säkra på casino med spelpaus.

Som svensk spelare kan du känna dig bekväm att spela på casino med spelpaus eftersom de följer svenska spelregler. De accepterar endast säkra betalningsmetoder och tillhandahåller all information på svenska. När du spelar på ett svensk licensierat casino måste du använda BankID för att bevisa din identitet, vilket gör det omöjligt för någon annan att spela med din personliga information. Det betyder också att du inte behöver skicka in kopior av dina dokument för att fastställa din identifiering, vilket kan ta lång tid.

 

Om du behöver kontakta kundservice kan du göra det på svenska, vilket alltid är ett plus. Normalt kontaktar du kundtjänst via livechatt, där du får snabb hjälp. Tänk dock på att alla kasinon med paus är olika, och vad ett casino erbjuder kanske inte är tillgängligt på ett annat.

 

Vad är definitionen på en spelpaus?

Spelpaus är ett rikstäckande självuteslutningsregister som fungerar på alla Sveriges spelinspektionslicensierade webbplatser. Om du vill sluta spela för pengar i en, tre, sex eller tolv månader, gå till spelinspektionens webbplats och begär en spelpaus. Din avstängning kommer att pågå från det att du blockerar dig själv till slutet av pausen. Du kommer inte att kunna ångra din spelpaus, så överväg dina alternativ noga innan du blockerar dig själv. Alla svensklicensierade webbplatser är också lagstadgade för att erbjuda integrerad spelpausåtkomst. Om du tror att du har ett spelproblem kan du omedelbart spärra dig själv. Spelpaus är för närvarande endast tillgängligt på webbplatser med svensk licens; det gäller inte casinon utan svensk licens, där du kan fortsätta spela medan spelpausen pågår.

 

Casino utan spelpaus

Har du oavsiktligt förbjudit dig själv från Spelpaus, Sveriges nationella självuteslutningsregister? Då kan du spela på ett casino utan spelpaus. Om du avsiktligt har valt att utesluta dig själv föreslår vi att du inte besöker ett sådant casino. Eftersom spelpausen endast är tillgänglig på online casinon och spelsajter som har en svensk licens, är ett casino utan spelpaus faktiskt detsamma som ett casino utan svensk licens. Sökningar på nätcasinon utan Spelpaus har ökat avsevärt på senare tid. Är det möjligt att detta beror på alla de nya strikta kraven som finns med det svenska licenssystemet? Sökvolymerna efter dessa specifika termer verkar växa med varje ny regel som utfärdas av Spelinspektionen. Om du vill läsa mer om casino utan spelpaus kan du göra det här https://casinoutan-spelpaus.se

Skriven av: Jaroslaw Szymczak

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren