Publicerat

De mest populära böckerna om spel

Böcker är en källa till kunskap. Även i denna tid av snabb teknisk utveckling är det boken som förblir ett värdefullt medium. Spelentusiaster kommer att finna det intressant och informativt att lära sig om de mest framstående spelarna som på sin tid gjorde en liten revolution i casinovärlden. Det finns en hel del böcker tillgängliga idag som ger en steg-för-steg redogörelse för vinnarstrategier. Detta är inte fiktion, utan en riktig skattkammare av information. Du kan använda dessa böcker för att börja lära dig kortspel eller vinstmetoder för roulette och spelautomater. I vilket fall som helst är denna kunskap ovärderlig och utgörs av andra spelares verkliga erfarenhet.


Vi presenterar ett urval av fem böcker om de mest profilerade personligheterna i kasinots historia. Oavsett om du spelar på landbaserade casinon eller föredrar casino utan licens kommer du att hitta mycket som intresserar dig i den här litteraturen. 

"Den nya kompletta guiden till spelböckerna"

Den här publikationen har med rätta kallats handboken för moderna spelare. Vi har valt ett ovanligt format för boken - en blandning av referenser och berättelser. Det är ungefär som en spännande deckare som förklarar principerna för kasinon och spelande i allmänhet.
Mannen bakom publikationen är en riktig man - John Scurney. Han anses vara en av de bästa experterna på spel i USA. Boken är hans professionella syn på principerna för att vinna på kasinon. Han förklarar tydligt var man ska börja i spelet och vilka strategier som är kända för att misslyckas.
Varför det är värt att läsa den här guiden:
- Det är svårt att hitta mer detaljerad information om modernt spelande.
- Många strategier kommenteras av en riktig expert.
- Boken har en ovanlig genre och all information är tydlig och lättläst.
- Detta är en riktig bestseller som rekommenderas till alla spelare.

"Gambling 102"

Inte bara en bok, utan en komplett handlingsguide. Författare till publikationen är Michael Shackleford. Det är ett intressant fall där en matematisk forskare talar om kasinonens hemligheter. Som finansmarknadsanalytiker och välkänd amerikansk expert på riskbedömning bestämde sig Shackleford för att börja spela. Här tillämpade han strategier som liknar beteendet hos aktörerna på aktiemarknaden.
Värdefull information om modernt spelande presenteras i bokens 19 kapitel. Författaren förklarar "från" och "till" principerna för spelande, vinststrategier och lite kända fakta om kasinon. Det är viktigt att boken täcker alla aspekter av spelande, inklusive onlineplattformar.
"Gambling 102" är en bok där du steg för steg kan lära dig allt om spelande. Nybörjare börjar med grunderna och får grundläggande kunskaper från de första sidorna. På det hela taget rekommenderas boken även för erfarna spelare.

"Slå dealern"


Det var förmodligen denna bok som skapade mest uppmärksamhet bland spelarna på sin tid. Författaren har bokstavligen vänt upp och ner på casinolivet, särskilt blackjack.
"Beat the Dealer" skrevs av Edward Thorpe. Han är en riktig man som har tjänat miljoner på vinnande strategier. Thorpe är utbildad matematiker. Men han arbetade länge som börsexpert. Matematikern bevisade då ett visst mönster i blackjack och blev känd över hela världen.
Spelarna bör inte ens fråga sig om boken kommer att vara användbar för dem. Tänk bara på det: tack vare kasinot och Wall Street har Edwart Thorpe gjort sig en förmögenhet på 800 miljoner dollar. Sedan gick han ut och började lära andra hur man verkligen slår kasinon.
Totalt sett har Thorpe mer än 50 år på nacken som analytiker och kortspelare. Idag äger han två hedgefonder. Han är författare till en unik vinstmetodik för blackjack och avslöjar även hemligheterna kring baccarat.


"Casino Royale"


Den här romanen är avsedd för spelare som vill ha en avkoppling från seriös litteratur och bara vill läsa en fascinerande deckare. Särskilt eftersom huvudpersonen i Casino Royale är den legendariska agenten 007. Det visar sig att Hollywoods manus är baserat på en bok om James Bond. Författaren är författaren Ian Fleming.
Casino Royale ligger till grund för filmen med samma namn. Det är en berättelse som avslöjar hemligheterna i James Bonds liv före hans stora karriär som spion. Hela handlingen kretsar kring konfrontationen mellan agenten och kasinot. Många intressanta scener beskriver spelandet och försöken att nå jämvikt.
"Spelteorin.
Mason Malmuth är en annan framgångsrik casinospelare. Han har ett utmärkt grepp om spelandets komplexitet och berättar om en annan sida av livet för spelare. Malmuth har väl beskrivit vad som leder till att många casinobesökare blir besegrade. Och varför även erfarna spelare gör fel en dag, på ett stort sätt.
"The Theory of Gambling" är ett sällsynt exempel på en bok som avslöjar spelarnas psykologi. Författaren ger också värdefulla tips för att hjälpa till att forma tankesättet hos en sann vinnare och strateg. En del av boken ägnas åt poker. Och Mason Malmuth berättar i detalj varför det är så att fans av detta spel tänker helt annorlunda än alla andra spelare.
Ett viktigt tips: Ju större summor du spelar på ett kasino, desto större är ditt behov av att känna till riktiga spelares framgångshistorier. Det är trots allt en möjlighet att kringgå svårigheter genom att undvika strategier som medvetet misslyckas.

Skriven av: Jaroslaw Szymczak

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren