Publicerat
Kategori: Novell

De´ e´ nå´t som kan hända vem som helst...

Jag hade försovit mig. Igen! Klockan var sju när pappa kom o väckte mig.
- shit! jävlar fans satans helvete... ungefär så brukade det låta när jag försov mig. Om jag cyklade till skolan var jag tvungen att cykla senast kvart i åtta. Vi började kvart över åtta och det var typ en mil till skolan. Åkte jag buss gick den tjugo i åtta, och jag behöver minst en timme på mig att göra iordning mig.
Så jag hade rätt bråttom!
Jag kom i tid i alla fall. När jag kom in möttes jag av ett ganska hårt knytnävsslag på axeln. Jag behövde inte ens vända mig om, jag förstod att det var Fredrik. Han slår jämt mig, o e elak. Jag fattar inte varför! Jag sitter bredvid honom, så det är inte så kul. Vi hade ekologi nu på morronen och det är SÅ JÄVLA TRIST!! Plötsligt såg jag att fredde satt å stirrade på mig. Jag vände mig mot honom.
-Alltså...sa han. Du är så jävla ful och dum i huvet.
- jaha du. Tack detsamma, svarde jag.
- Amen Freeeedrik! Utbrast Nathalie snett bakom mig. Alltså, jag fattar inte; Fredde e astaskig mot mig, men ändå håller alla tjejer på å fjantar runt honom, typ kramar honom, håller om honom och så. Så störigt!

Jag ska ge ett exempel på hur taskig fredde kan va:
När vi hade prov i svenska så blev han klar först å sen jag. Jag satte mig vid honom ute i korridoren vid ett bord och väntade på att nån kompis skulle komma ut. Då fick jag ett sms, läste det o la telefonen på bordet. Då kastar han sig fram och tar mobilen, som jag tar ifrån honom direkt. Men han hinner se att det står S I N G L E !

Skriven av: sofia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren