Regler och Dataskyddspolicy - Novell.nu

Välkommen till Novell.nu! Innan du delar dina verk med oss, är det viktigt att du förstår och godkänner våra användarvillkor och vår dataskyddspolicy. Dessa riktlinjer är utformade för att skydda både dig som användare och integriteten i ditt arbete.

Introduktion

Denna sida förklarar i detalj hur din information används och skyddas på Novell.nu. Genom att registrera dig och använda våra tjänster, godkänner du dessa villkor.

Upphovsrätt och Publicering

  • Du måste inneha upphovsrätten till alla texter (noveller, dikter, artiklar) du publicerar. Med andra ord, du måste ha skapat verket själv.
  • Genom publicering på Novell.nu ger du oss icke-exklusiva rättigheter att distribuera ditt verk på vår plattform och genom våra samarbetspartners, inklusive men inte begränsat till RSS-flöden och e-postutsändningar.

Dataskydd och Personuppgifter enligt GDPR

  • Vi hanterar alla personuppgifter enligt GDPR (Dataskyddsförordningen). Detta inkluderar säker lagring av dina data på krypterade servrar belägna i Frankfurt, Tyskland.
  • Personuppgifter som vi samlar in inkluderar, men är inte begränsade till, e-postadress (för kommunikation och verkidentifiering), namn (publiceras med ditt verk om du inte väljer att vara anonym) och, om du väljer att ange, en kort biografi och profilbild.
  • Du har rätt att när som helst begära insyn i, rättelse av, eller radering av dina personuppgifter. Du kan även dra tillbaka ditt samtycke till datanvändning.

Användning av Kakor (Cookies) och Google Tjänster

  • Kakor används på vår webbplats för att förbättra din användarupplevelse, inklusive att hålla dig inloggad, skydda mot säkerhetshot och sammanställa statistik genom tjänster som Google Analytics.
  • Vi använder Google Analytics för att förstå hur besökare interagerar med vår webbplats, vilket hjälper oss att förbättra användarupplevelsen.
  • Google AdSense används för att visa relevanta annonser till våra användare. Google använder kakor för att visa annonser baserade på tidigare besök på vår och andra webbplatser på internet.
  • Du kan kontrollera användningen av kakor genom din webbläsares inställningar, där du har möjlighet att neka eller radera lagrade kakor.

Ändringar i Våra Regler

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa regler. Alla ändringar kommer att kommuniceras till dig via e-post minst en vecka innan de träder i kraft.

Ansvarsfriskrivning och Användaransvar

  • Vi ansvarar inte för eventuella felaktigheter i den information som presenteras på vår plattform och kan inte garantera publicering av alla inkomna verk.
  • Du intygar att du är upphovspersonen till ditt verk och att det inte bryter mot svensk lagstiftning eller tredje parts rättigheter.
  • Vi förbehåller oss rätten att placera reklam på webbplatsen, inklusive, men inte begränsat till, annonser från Google AdSense.

Fördjupad Information om GDPR

För en fördjupad förståelse av hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter enligt GDPR, samt dina rättigheter som registrerad, uppmanar vi dig att kontakta oss direkt. Vi är dedikerade till att skydda din integritet och till att transparent visa hur dina data används i syfte att ge dig en säker och angenäm upplevelse på Novell.nu.

Djupare Förklaring om Användning av Kakor

Kakor är avgörande för att erbjuda en personlig och säker upplevelse på vår webbplats. De hjälper oss att förstå våra användares behov och att ständigt förbättra vår tjänst. För mer information om kakor, inklusive hur du hanterar och raderar dem, besök vår hjälpsektion eller kontakta vår support.

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren