Publicerat
Kategori: Romantik noveller

En ung flört

Om han inte hade sådana vackra ögon kanske jag skull kunna hålla mig, men nu såg han mig och mitt hjärta bultade. Enligt alla andra är han intresserad av mig men han har aldrig visat det förut. Nu gick han och hans kompisar mot mig som satt utanför idrottshallen i väntan på träningen. Nonchalant tog jag upp mobilen ur jeansfickan och låtsades inte se honom. Hans gyllenbruna hår svallade i sommarvinden medans han gick mot mig, han var definitionen av ögongodis. "Tja!" Hans mörka röst gjorde att han lät självsäker men det är han nog ändå. Jag svarar med ett lätt hej, det lät kanske dumt men sekunderna behöver fyllas med ord. Han drog upp sin träningsväska över axeln och sa hejdå till sina kompisar o dom gick vidare. "Ska vi gå in?" frågar han ganska vardagligt. Att vi tränade i samma sport underlättade eftersom jag var för andfådd för att prata ibland, att få se honom utan tröja var också ett plus.
När passet är slut hoppas jag att han startar en konversation som han brukar göra. "Vad ska du göra i helgen?" sa han när jag kommer ut från dörrarna. Lite chockat med hoppfullt säger jag "Inget speciellt, själv?". Hans blöta hår droppade ner på hans t-shirt medans han tittade ner på mina skor. "Jag o några vänner ska ha fest på fredag om du ville komma? Det är hos Nils". En fest? Nog vet jag hur dom beter sig på fester, han är en tjejmagnet medans alla andra dricker sig påverkade. Jag hade aldrig varit på en fest, inte ens varit med n kille på sättet. "Visst jag kommer" sa jag lite för oberoende men han log o jag smälte inombords. "Jag hör av mig ikväll! Vi ses" Han gick mot sin cykel och jag åt andra hållet. Det här är min chans tänkte jag. Som han sa så skrev han till mig på kvällen, allt gick bra och jag fick fjärilar i magen.
På fredag kväll tog jag cykeln till Nils hus där det hade börjat samlas människor. Där stod han och väntade på mig, lutad mot ytterdörrens list med en stilren skjorta och shorts. Han log mot mig med ett varmt välkomnande då vi började småprata. Jag hade redan uppdaterat alla mina vänner om allt som han hade sagt. Mina tankar vandrade till om jag hade klätt mig bra? Festligt nog? Eller vardag nog? Kvällen blev ett hav av nya människor och dunkande musik från alla hörn. Han presenterade mig för sina vänner som en vän från sporten. På ett sätt blev jag säkrare när jag hade druckit ett glas, vardagsrummets stora yta hade fyllts av människor och Hans kropp kom närmare min. Jag tittade upp och mötte hans blick med ett leende som bekräftade att jag hade mitt livs natt. Efter dansgolvet fylldes med fler människor var han bara några centimeter från mig, fortfarande ansikte mot ansikte då han la sina händer på mina höfter. Jag kände mina armar komma upp runt hans nacke och jag lutade mig in. Mitt i musiken fick jag min första kyss. Natten fortsatte med kyssar på ett suddigt dansgolv.

Skriven av: BlaBla3

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren