Ingvar Björkdahl

Ingvar Björkdahl

Jag är född 1924 och har skrivit dikter sedan jag var femton år. Jag har givit ut tre diktböcker och några dikthäften. Jag skriver både på riksspråk och västgötadialekt. Jag är så kallad autodiakt.. Mitt diktmotto är; Till glädje och tröst.

Publicerade verk: 0
Medlem sedan: 2015

Författarens dikter:

Alzheimersdimma

Ingvar Björkdahl

Du glider allt längre bort, min kära, i alzheimers tröstlösa dimma. Men än kan jag stundom se, dina ögon, så kärleksfullt glimma. Då tänds ett hopp. Då vaknar minnen, från allt det fina, som…

Klicka här för att läsa hela »

ADVENTSLJUS

Ingvar Björkdahl

I dessa mörka tider när solens båge står så lågt som den kan komma vi drömmer om en vår. Vi drömmer solskensdrömmar och ljummen sunnanvind som värmer allt det kalla och vinterfrusen kind. I…

Klicka här för att läsa hela »

Höststormar

Ingvar Björkdahl

Det höstas, det höstas, skörden är bärgad naturen klär sig i höstuniform. Himlen rodnar om kvällen i väster bådar att morgon kommer med storm. I, höststormar vreden, jag ber er I töven att…

Klicka här för att läsa hela »

De vilsna åren

Ingvar Björkdahl

De vilsna och svåra åren, när ångesten krävde tribut, de skulle han hata och förbanna - till livets slut.

Klicka här för att läsa hela »

En gång...

Ingvar Björkdahl

Jag längtar inte till gator av guld och ej till en gyllene sal. Jag önskar få vandra i sommaräng med blommor i tusental.

Klicka här för att läsa hela »

Där hemmavid

Ingvar Björkdahl

Vad blev det av din sommar, blev den som sen bort? Du längtade så mycket, du hoppades så stort. Du hade stora planer, du ville se dig kring. Du for så långt och vida, men såg du någonting. Säg,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren