Per Gustavsson

Per Gustavsson

Har en passion för rim och reson i tillvaron vilket återspeglas i mina små rimverser. Jag skriver dessutom hellre än bra.

Publicerade verk: 6
Medlem sedan: 2018

Författarens dikter:

En fröjdefull jul (redigerad)

Per Gustavsson

När Tomten nu skall dra på sin vintriga färd så sitter han där med bara barr under gumpen han borde se ned på en frostbiten värld men känner sig vissen och ganska så trumpen Vart är vi på väg…

Klicka här för att läsa hela »

Ekan

Per Gustavsson

Av finaste virke han byggde en eka Den byggdes av rakvuxen ek, fur och al Långt över nejden hörs yxhuggen eka När ur skogens förråd han gjorde sitt val Den byggdes med omsorg och med ett enda krav…

Klicka här för att läsa hela »

Palten

Per Gustavsson

På vingliga ben som av svält blivit smala Vår harpalt han tvekar att gå ut på det hala Den nattgamla isen är bräcklig och skör Så harpalten gör rätt i att tänka sig för Nu vill det sig illa…

Klicka här för att läsa hela »

Kråkan

Per Gustavsson

Att kråkan är listig det vet vi ju alla Men det vet jag inte om vi denna kråka kan kalla Ty han var på jakt efter något att äta Han hitta en mask som var så stor att den ej gick att mäta Hurra…

Klicka här för att läsa hela »

Storken

Per Gustavsson

Nu skall jag berätta om en vrålprillig stork Med en ärthjärna mindre än vinpavas kork Han flytta en dag ifrån tyskland till Skåne Han flög dock på natten denna urdumma fåne Han missade sin skorsten…

Klicka här för att läsa hela »

Hunger

Per Gustavsson

Ur den risiga kojan i skogen bryn, ett troll kommer ut och ser upp emot skyn Han frustar och fnyser och svär några ramsor, i grytan på spisen finns nu bara slamsor Han drivs utav hunger och ensamhet…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren