Roger Skagerlund

Roger Skagerlund

Författare till romanerna Mare Balticum I & II som handlar om ett ryskt anfallskrig mot Sverige, samt skräckromanen Raticus. Som enbart e-bok har jag även gett ut novellsamlingen Svarta Stunder som är fem fristående rysarnoveller, samt kortromanen Döden i Siktet, en thriller som löper parallellt med handlingen i Mare Balticum.
Hemsida: www.skagerlundbooks.se

Publicerade verk: 4
Medlem sedan: 2016
Författarens länk

Författarens noveller:

Mörkrets Hjärta

Roger Skagerlund

Jag vaknade till och stirrade ut i mörkret. Något hade väckt mig! Ljudet var inte en produkt av en överspänd fantasi, utan en realitet skapad av en vansinnig verklighet. Ljudet hade funnits invävt…

Klicka här för att läsa hela »

Andromeda Paradoxen

Roger Skagerlund

Det började med en blixt. Ett skarpt vitt ljus som flödade in och tillfälligt lamslog synapserna i hjärnan. Sedan var det känslan av att tumla runt i tyngdlöshet och i en hastighet som låg långt…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Fäder

Roger Skagerlund

Vi lever uti fred, i välstånd och harmoni Så lätt det är att glömma, detta livets ironi För blott det hundrade av år, som gått i vår historia Våra fäders kamp, vars minne vi förlora De fäder…

Klicka här för att läsa hela »

Bortom Havet

Roger Skagerlund

När vinden har stillnat och mojnat Och alla dina drömmar har gått i kras När solen gått ner bakom bergen Och du försöker komma i fas I fas med en verklighet som svider Som stjäl, svärtar ner…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren