susanne norrman

Susanne norrman

Österlens vardagspoet!
En enkel själ, full med känslor, som måste bli till ord, och få komma ut.

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2015

Författarens dikter:

Vill ju bara tro....Gud.

Susanne Norrman

Visst vill jag tro att du finns. Att du finns på riktigt. Tänker på sånt jag minns. Sånt som jag en gång, trodde var viktigt. Skolan lärde mej mycket, om dej. Som jag aldrig förstått egentligen.…

Klicka här för att läsa hela »

Orkar inte leva, men vågar inte dö.

Susanne Norrman

Frågan kommer till mej, varje dag. Är detta verkligen, jag. Är detta livet, som var meningen, med allt. Hur kan jag bara, låtsas leva, överallt. Ingenstans finns den där, röda tråden. Överallt…

Klicka här för att läsa hela »

Ett förlorat förlåt!

Susanne Norrman

Marken är kall och våt. Jag letar efter, mitt borttappade förlåt. Väntade så länge, en evighet. Bevarade bara min innersta hemlighet. Kunde ej förmå mej att tala om för dej. Att du faktiskt…

Klicka här för att läsa hela »

Var det kärleken.

Susanne Norrman

Det jag en gång, kände. Det som sved och brände. Det som bara sa "klick". Var det allt jag fick. Kittlande känsla i min kropp. Som ett maratonlopp. Som kolsyra i mitt blod. En rasande flod. En sorg…

Klicka här för att läsa hela »

Ett litet, ensamt land.

Susanne Norrman

Jag hörde talas om ett litet, ensamt land. Där alla alla husen, var byggda av bara sand. Ett land, där ingenting var på riktigt. Där ingen alls, var nåt viktigt. Landet där ingen sa "hej". Där…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren